راه‌اندازی 3 واحد جدید تولید برق در نیروگاه ری/ 99 درصد سوخت نیروگاه گاز است
راه‌اندازی 3 واحد جدید تولید برق در نیروگاه ری/ 99 درصد سوخت نیروگاه گاز است
مدیرعامل نیروگاه ری از راه اندازی سه واحد جدید مجموعا به ظرفیت 260 مگاوات در آینده نزدیک با راندمان بالاتری نسبت به واحدهای موجود این مجموعه خبر داد.

به گزارش خبرنگار «نبض انرژی» حمید بادرستانی با تاکید بر اینکه زندگی مردم امروزه به‌شدت وابسته به برق است، عنوان کرد: این حامل انرژی به‌عنوان یک کالای اساسی و خدمت حیاتی شناخته شده و نیروگاه‌های حرارتی نیز در کشور ما بخش اصلی تامین برق مورد نیاز مشترکان را برعهده دارند.
مدیرعامل نیروگاه ری با اشاره به اینکه نیروگاه‌ها در دنیا به انواع مختلف گازی، بخاری، سیکل‌ترکیبی و… تقسیم‌بندی می‌شوند، افزود: در نیروگاه‌های گازی دنیا از جمله نیروگاه گازی ری اصولا به لحاظ فنی و علمی اصلا امکان استفاده از سوخت مازوت وجود ندارد و این مسئله به‌عنوان یک اصل در سراسر دنیا پذیرفته شده است.
بادرستانی خاطرنشان کرد: در این نیروگاه تاکنون به‌هیچ عنوان از مازوت استفاده نشده و همکاران سازمان حفاظت محیط زیست نیز در خصوص نحوه فعالیت نیروگاه به صورت مرتب و منظم از مجموعه سرکشی و بر آن نظارت دارند.
وی اضافه کرد: سوخت نخست نیروگاه گاز طبیعی است و در طی 9 ماهه گذشته بیش از 99 درصد سوخت نیروگاه برای تولید برق از طریق گاز تامین شده است. سوخت دوم مجموعه نیز در شرایط اضطراری گازوئیل است که آن هم به مقدار بسیار کمی استفاده می‌شود.
بادرستانی در پایان گفت: در تلاشیم تجهیزات خود را همواره بروزرسانی کرده و از تجهیزات با فناوری بالا استفاده کنیم. در همین راستا مقرر شده است تا 3 واحد جدید مجموعا به‌ظرفیت 260 مگاوات در آینده نزدیک با راندمان بالاتری نسبت به‌واحدهای موجود این مجموعه، به‌ظرفیت نیروگاه افزوده شود.