هدف پتروشیمی بندرامام ایجاد یک هاب ورزشی حرفه‌ای است
هدف پتروشیمی بندرامام ایجاد یک هاب ورزشی حرفه‌ای است
مدیرعامل شرکت پتروشیمی بندرامام در آئین معارفه کادرفنی و بازیکنان تیم تنیس روی میز این شرکت در لیگ برتر آقایان کشور خواستار ایجاد یک شبکه متشکل از تیم‌های حرفه‌ای با مردم و کارکنان شد و گفت: باید برای ارتقای جامعه و علاقه‌مندان جریان های ورزشی فعال شود.

به گزارش خبرنگار «نبض انرژی» در این آئین دکتر انصاری نیک با اشاره به نام پتروشیمی بندرامام در ورزش کشور گفت: «ورزشکاران حرفه ای صرفا تحت عنوان تیم نباید دور خود دیوار بکشند و با جامعه کاری نداشته باشند، باید یک شبکه با مردم و کارکنان ما ایجاد شود. بخصوص با مردم ماهشهر و بندر امام و استان خوزستان و باید بتوانید انگیزه‌ی معنوی شوید و انگیزه ای حرفه ای باشید، همانگونه که صنعت نفت آبادان  یا استقلال و فولاد خوزستان همیشه در استان صاحب نام بوده اند‌.»

وی افزود: «ما فراتر از برند فکر می کنیم، از شما به عنوان تیم حرفه ای تنیس روی میز انتظار داریم تا بتوانید فضایی ایجاد کنید تا پیام بلندی را به مردم و جامعه در سطح محلی و ملی بدهید.»

مدیرعامل شرکت پتروشیمی بندرامام در ادامه، صحبت‌های قهرمانان ملی در خصوص نقش پتروشیمی بندرامام در موفقیت‌های کسب شده در مسابقات جهانی را امید بخش خواند و تصریح کرد: «شروع کار تیم تنیس روی میز پتروشیمی بندر امام موجب ایجاد روحیه در تیم ملی شد و باعث شد در سطح جهانی موفقیت‌هایی داشته باشید، این افتخار ارزشمندی برای ما است و ما می خواهیم از این فرصت برای کمک به استعداد های ورزشی کشور استفاده کنیم. شرکت پتروشیمی بندر امام متعلق به مردم است و باید پتانسیل پتروشیمی بندر امام پشت این تیم قرار بگیرد و به ارتقای ورزش کشور به خصوص ورزش حرفه ای تنیس روی میز کمک کند و ارتقا بدهد.»

ایشان هدف پتروشیمی بندرامام را اعتبار بخشیدن به جایگاه فدراسیون عنوان کرد و افزود: «پتروشیمی بندرامام باید یک هاب ورزشی حرفه ای ایجاد کند و حتی بتواند به جایگاه جهانی فدراسیون اعتبار بیشتری بدهد و این انتظارات و چشم اندازی است که ما از این تیم انتظار داریم.»

وی در بخش دیگری از صحبت های خود در میان کادرفنی و بازیکنان خاطرنشان کرد: «باید روی استعداد های شهر بیشتر کار کنید و در انتخاب افراد و اعضای تیم معیار های درستی داشته باشید، من قبلا به سرمربی تیم اشاره ای داشتم و گفتم که ملاک حتما حرفه ای بودن و تلاش و انضباط باشد و هرگز از ارتباطات غیر رسمی و نفوذ و توصیه غیر حرفه ای به عنوان ملاک انتخاب اعضای تیم استفاده نشود. طوری باشد که مردم حس کنند رقابتی بسیار حرفه ای و ارزشی وجود دارد تا بتوانند عضو تیم بندر امام شوند، باید این تیم به نحوی برنامه ریزی شود که چند لایه داشته باشد و شما بشوید هسته حرفه ای اول تیم و بعد از شما هسته های دیگری وجود داشته باشد که این بخش را به سطح شرکت پتروشیمی بندر امام و خانواده های بندر امام و مردم آن منطقه گسترش بدهد.»

دکتر انصاری نیک ادامه داد: «باید مثل یک دایره متحد المرکز که یک هسته دارد و به همین صورت توسعه پیدا می کند، شعاع عمل خود را به صورت حرفه ای و تخصصی گسترش بدهید. چشم اندازمان رامشخص کرده ایم ارتقای جایگاه ملی ورزش تنیس است.»

وی در ادامه در خصوص کارکرد تیم افزودند: «چطور می تواند خوب باشد و حرفه ای عمل کند و موفق تر عمل کنید و برد داشته باشید، اولا باید تلاش خود را زیاد کنید. پشتکار خیلی زیادی داشته باشید، هیچ وقت به چیزی که دارید قانع نباشید و وقتی به سطحی از حرفه مسلط شدید شما را به هیچ وجه قانع نکند و وضع مطلوب شما نباشد و همیشه به دنبال ارتقای تکنیک های خود باشید. به هیچ وجه قانع نشوید و باید سبک جدیدی ایجاد کنید و اثر گذار باشید.»

مدیرعامل شرکت پتروشیمی بندرامام یادآور شد: «ایرانیان همیشه این ظرفیت و این خلاقیت را دارند که می توانند رقبا را غافلگیر کنند، همیشه به دنبال سبک باشید و غیر از اصول کلاسیکی که در ورزش به شما یاد می‌دهند، به دنبال خلق سبک های جدید باشید، تلاش و پشتکار مستمر داشته باشید و به دنبال نوآوری و خلاقیت در کار خود باشید. از آدم های حرفه ای استفاده کنید و از آن ها مشورت بگیرید خود را به یک فضا محصور نکنید که همه چیز را می دانید. ممکن است در رویدادها و در مسابقات ورزشی دنیا شرکت کنید یا بتوانید در کنار مربیان جهانی باشید، همه این ها کار هایی است که می توانید انجام بدهید.»

انصاری نیک در ادامه خطاب به بازیکنان تیم تنیس روی میز پتروشیمی بندرامام در لیگ برتر آقایان گفت: «اعضای تیم باید به حرف های مربی و سر مربی گوش بدهند و انضباط بسیار بالایی داشته باشید. انضباط بالا و گوش دادن به سر مربی چند نکته دارد، نکته اول این است که موفقیت شما را تضمین می کند. نکته دوم این است که روی شخصیت شما و زندگی شخصی شما اثر می گذارد. روی انضباط فردی شما اثر می گذارد. اعتماد به نفس شما را بالا می برد. نکته سوم این است که شما و مجموعه تیم را پیش دیگران برند می کند و نشان می دهد. یعنی باقی رقبا و کسانی که کار شما را نگاه می کنند متوجه می شوند که انضباط شما بالا است و همین به آن ها پیام می دهد این برند سازی و پیام دادن به موفقیت شما کمک می کند وقتی می فهمند که تیمی بسیار منضبط و دقیق است و آموزش پذیر است و حرفه ای عمل می کنند خود به خود القا می کند که احتمال برد آن ها بالا است و همین رقیب را تضعیف می کند. انضباط زیاد شما خود به خود رقیب را تضعیف می کند. اگر شما دچار نابسامانی و بی نظمی باشید رقبای شما خود به خود تقویت می شوند. این مساله بسیار مهم است. به عنوان اعضای یک تیم به این مسائل دقت کنید. این ها نکاتی بسیار مهم هستند.»

وی ادامه داد: «راجع به تیم مطالعه کنید، چرا می گویند تیم، چرا نمی گویند گروه؟! چرا اسم شما تیم است؟! راجع به آن فکر کنید و مطالعه کنید و جست و جو کنید. تعریف تیم چیست؟ چرا می گویند تیم تنیس و نمی گویند گروه تنیس؟ ترکیب تیم ویژگی های خاص و زیادی دارد. نقش ها بسیار مهم هستند، تک تک شما باید در سازمان این تیم نقش داشته باشید و هر کدام نقش خود را به درستی درک کند و به دنبال اجرای درست آن نقش باشد. اگر در اجرای آن نقش کم بیاورید نقطه ضعف شما خواهد بود. همیشه می گویند قدرت یک تیم و یک سیستم به اندازه قدرت ضعیف ترین عضو است نه قوی ترین عضو، تمرکز شما روی نقاط ضعف باشد. نگویید آقای نوروزیان و اقای عالمیان هستند و پا روی پا نیاندازید و مغرور نشوید، تک تک شما باید آقای نوروزی و آقای عالمیان باشید و فراتر فکر کنید. انتظاری که ما داریم این است و دیگر ما به توان این دو نفر بسنده نکنیم. ما می خواهیم سطح تنیس کشور را با ظرفیتی که در تیم بندر امام وجود دارد بالا ببریم و ارتقا بدهیم. پس به تکنیک ها و ظرفیت ها و استعداد ها و توان موجود بسنده و اکتفا نکنید.»

گفتنی‌ست، در این آئین که یک‌ روز پیش از آغاز رسمی رقابت‌های لیگ برتر تنیس روی میز آقایان کشور در محل اردوی تیم برگزار شد، وحید کاظمی نژاد به عنوان سرمربی، امین کاظمی نژاد به عنوان مربی، امین آبادی به عنوان سرپرست و جمیل لطف الله نسب به عنوان مدیر فنی در کادر فنی تیم معرفی و افشین نوروزی (کاپیتان)، نوشاد عالمیان، نیما عالمیان، حمیدرضا طاهرخانی، رضا نوروز اصل، پژمان بخشنده، سروش امیری نیا و مهدی پور زمان به‌عنوان بازیکنان این تیم در سی و دومین دوره رقابت‌های لیگ برتر تنیس روی میز آقایان کشور معرفی شدند.