خرید تضمینی برق نیروگاه‌های خورشیدی انشعابی احداث شده توسط خیرین مدرسه ساز
خرید تضمینی برق نیروگاه‌های خورشیدی انشعابی احداث شده توسط خیرین مدرسه ساز
وزارت نیرو با هدف حداکثرسازی ضریب تحقق مزایای تولید برق از منابع تجدیدپذیر، مصوبه نرخ خرید و ضوابط تضمینی برق نیروگاه های زیست توده، خورشیدی انشعابی و توربین انبساطی را ابلاغ کرد.

به گزارش خبرنگار «نبض انرژی» با ابلاغ مصوبه نرخ و ضوابط خرید تضمینی برق از نیروگاه‌های غیردولتی تجدیدپذیر، آن بخش از برق مصرفی مراکز تصفیه فاضلاب متعلق به شرکت‌های آب و فاضلاب که از طریق نیروگاه‌های بیوگازسوز نصب شده در آن مراکز تامین می شود، در صورت عدم‌اتصال مستقیم به شبکه سراسری، مشمول خرید تضمینی برق با شرایط ابلاغ شده نیروگاه‌های زیست توده خواهد بود.
بر اساس مصوبه وزارت نیرو، ساتبا مجاز است نسبت به خرید تضمینی برق از نیروگاه‌های خورشیدی انشعابی احداث شده توسط خیرین مدرسه ساز در مدارس و موسسات آموزشی با نرخ 30 هزار ریال اقدام کند.
همچنین نرخ خرید از نیروگاه‌های توربین انبساطی 14 هزار و 500 ریال با حداکثر دوره مجاز احداث 12 ماه تعیین شده است. در این مصوبه وزارت نیرو خاطرنشان شده است که نرخ‌های جدید تعیین شده برای خرید تضمینی برق نیروگاه‌های تجدیدپذیر رشد حدود 40 درصدی نسبت به سال گذشته داشته است.
این گزارش حاکی است در صورت درخواست سرمایه‌گذار، نرخ پایه قراردادهایی که قبل از این مصوبه از محل ماده 61 به قانون اصلاح الگوی مصرف انرژی مبادله شده اند، قابل اصلاح به نرخ‌های جدید ابلاغی با رعایت سایر شرایط اعلام شده در این مصوبه است.