اعتماد به توان داخلی تحریم‌ها را به فرصت تبدیل کرد
اعتماد به توان داخلی تحریم‌ها را به فرصت تبدیل کرد
مدیرعامل شرکت پالایشگاه گاز هویزه خلیج‌فارس گفت: «در حوزه ساخت پمپ و کمپرسور با شرکت‌های داخلی به شکل جدی قراردادهایی را منعقد کردیم. درحال‌حاضر، آ‌ن‌ها بخش زیادی از تجهیزات موردنیاز را تحویل دادند و مابقی را نیز به‌زودی تحویل می‌گیریم. همچنین بخشی از کاتالیست و مواد شیمیایی موردنیاز را داخلی‌سازی کردیم.»

افشین کیانی، مدیرعامل شرکت پالایشگاه گاز هویزه خلیج‌فارس، در گفت‌وگو با خبرنگار «نبض انرژی» گفت: «رویداد پتروفن ۱۴۰۲ برای دومین سال پیاپی برگزار می‌شود. امسال نسبت به سال قبل با استقبال بیشتری روبه‌رو شده است. شرکت‌های هلدینگ خلیج‌فارس با تیم‌های فنی خودشان به‌صورت جدی پای کار آمدند تا گفتمانی با شرکت‌های دانش‌بنیان داشته باشند.»

وی تصریح کرد: «از سال گذشته به‌صورت جدی فعالیتمان را با چند شرکت شروع کرده‌ایم. به‌دلیل تحریم‌ها‌ شرکت‌های اوکراینی در بخش تأمین کمپرسورها با ما همکاری نکردند و این موضوع باعث شد که با تکیه بر توان داخلی کمپرسور موردنیاز شرکت را تأمین کنیم. هم‌اکنون بدون هیچ ایرادی این کمپرسورها در مدار سرویس قرار گرفته‌اند. همچنین، با این شرکت‌ها برای فاز دوم نیز همکاری‌مان را ادامه می‌دهیم.»

کیانی افزود: «شرکت پالایشگاه گاز هویزه خلیج‌فارس در حوزه ساخت پمپ و کمپرسور با شرکت‌های داخلی به شکل جدی قراردادهایی را منعقد کرده است. درحال‌حاضر، آن‌ها بخش زیادی از تجهیزات موردنیاز را تحویل داده‌اند و مابقی را نیز به‌زودی تحویل می‌گیریم. همچنین، بخشی از کاتالیست و مواد شیمیایی مورد نیاز را  داخلی سازی کردیم.»

وی تصریح  کرد: «اساساً ماهیت شکل‌گیری شرکت ما، جمع‌آوری گازهای همراه نفت است؛ از یک‌سو، به‌دلیل آلودگی‌های محیط‌زیستی و ازطرف‌دیگر، یک ثروت ملی است که روزانه می‌سوزد و هدر می‌رود؛ بنابراین، جمع‌آوری این گازها علاوه‌بر تبدیل آن‌ها به ثروت، سبب بالا بردن خوراک واحد‌های پتروشیمی به سوخت‌ سراسری کشور خواهد شد. همچنین، از همه مهم‌تر جمع‌آوری فلرهای گاز به کاهش آلاینده‌های زیست‌محیطی کمک می‌کند.»

کیانی تأکید کرد: «پالایشگاه گاز هویزه خلیج‌فارس، شرکتی محیط‌زیست‌محور و محیط‌دوست بوده و ما براساس تعهداتی که کشورمان در نشست کنفرانس پاریس داده، تقریباً می‌توانیم بین ۴۰ تا ۴۵ درصد از این تعهدات کشور را با راه‌اندازی کامل پروژه پوشش دهیم.»