ارتقای دانش فنی و تولید محصولات های‌تک، شاه‌کلید توسعه صنعت پتروشیمی
ارتقای دانش فنی و تولید محصولات های‌تک، شاه‌کلید توسعه صنعت پتروشیمی
دبیر اجرایی رویداد پتروفن،با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های ما در توسعه صنعت دانش فنی و محصولات های‌تک است،گفت: برگزاری رویداد پتروفن می تواند زمینه را برای رفع مشکلات و توسعه صنعت پتروشیمی فراهم سازد.

رشید قانعی مدیرعامل پترول، در حاشیه پتروفن ۱۴۰۲ در گفتگو با خبرنگار«نبض انرژی»،با اشاره به برگزاری دومین دوره رویداد پتروفن، گفت: این رویداد برخلاف نمایشگاه‌ها و رویدادهای معمول یک اتفاق جدید و نوآورانه است به جای اینکه شرکت‌های دانش‌بنیان توانمندی‌های خودشان را اعلام ‌کنند اینبار در واقع ما نیازهایمان را به آنها اعلام می‌کنیم تا آنها نیز مبتنی با نیازهای ما در نمایشگاه‌های دیگر توانمندی‌های خودشان را عرضه کنند.

وی با  بیان اینکه یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های ما در توسعه صنعت دانش فنی و محصولات های‌تک است، افزود:دلیل دعوت از شرکت‌های دانش بنیان به این رویداد همین موضوع است. موانع ما در صنعت پول نیست؛ نه اینکه پول نباشد؛ بلکه پول در واقع مسئله مهمی است ولی دانش و تجهیزات‌های تک مهم‌تر از این موضوع است در واقع با توسعه این رویدادها این مشکلات برطرف می‌شود.

مدیرعامل پترول گفت: ما در پتروشیمی ایلام و لردگان دو کاتالیست را از شرکت‌های دانش بنیان با قبول پذیرش ریسک خریداری کردیم که در حال حاضریکی از کاتالیست‌ها به صورت آزمایشی نصب شده و دومی نیز در حال تولید است وپیش بینی می‌شود که تا پایان امسال نصب شود.

قانعی با بیان اینکه این رویداد پارسال منحصر به هلدینگ خلیج فارس و شرکت‌های تابع بود، ادامه داد: امسال افزون بر ۱۹ شرکت زیرمجموعه هلدینگ، ۱۳ شرکت پتروشیمی نیز در این رویداد شرکت کرده‌اند. ما در طی این سه روز همایش بیشتر به گفتگو و مذاکرات خواهیم پرداخت و بعد از این رویداد مذاکرات جدی را برای انعقاد قرارداد انجام خواهیم داد.

دبیر اجرایی رویداد پتروفن ۱۴۰۲ خاطرنشان کرد: ۴۸ درصد از تفاهم‌های انجام‌شده بین شرکت‌ها در نخستین دوره رویداد پتروفن به قرارداد منتج شده و مابقی نیز در حال مذاکره است.

رویداد «پتروفن» ۱۴۰۲ با شعار «مسیر نوآوری پتروشیمی» با تأکید بر رفع نیازهای فناورانه با توانمندسازی بازیگران زیست‌بوم صنعت پتروشیمی در هفت حوزه تخصصی ۱۲ تا ۱۴ آذرماه به همت شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس در سالن همایش‌های صداوسیما برگزار می‌شود.