طرح‌های انتقال آب دریا، خوب یا بد؟
طرح‌های انتقال آب دریا، خوب یا بد؟
انتقال آب دریا یکی از گزینه های مد نظر وزارت نیرو برای تامین آب استان های همجوار دریا و نیز برای صنایع بزرگ در فلات مرکزی است که این موضوع موافقان و مخالفانی دارد.

به گزارش خبرنگار «نبض انرژی»یکی از برنامه های وزارت نیرو در دولت سیزدهم استفاده از آب دریا برای تامین آب مورد نیاز شهرهای نزدیک به دریاها و نیز برای صنایع بزرگی که در فلات مرکزی قرار دارند به شمار می رود. بر همین اساس وزارت نیرو برای اجرای این هدف برنامه های متعددی را در دستور کار قرار داده است.

در روزهای اخیر «عیسی بزرگ‌زاده» سخنگوی طرح های ملی آب درباره استفاده از آب دریا برای صنایع بزرگ گفته بود که این موضوع شامل صنایع بزرگ و پُر سودی می‌شود که خود امکان انتقال آب را دارند.

البته که طرح های انتقال آب از دریا نیز مانند هر طرح دیگری مخالفان و موافقانی دارد و بر همین اساس شرکت مدیریت منابع آب ایران به عنوان متولی اصلی تامین آب کشور از همه صاحب‌نظران دعوت کرده در یک نشست هم‌اندیشی به بررسی این موضوع بپردازند.

چندی پیش بزرگ زاده در جمع خبرنگاران از برگزاری نخستین سلسله گفت و گوهایی تحت عنوان گفت و گوی آبی خبر داده بود.

اکنون و در جدیدترین اطلاع رسانی از سوی شرکت مدیریت منابع آب ایران، نخستین نشست گفت‌وگوهای آبی با موضوع انتقال آب دریا صبح فردا (یکشنبه، (پنجم آذر) در محل این شرکت برگزار خواهد شد.

معاونت آب و آبفای وزارت نیرو، به منظور تحقق اهداف قانون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات و تعامل با نخبگان جامعه، نخستین نشست‌ از مجموعه «گفت‌گوهای آبی» را با موضوع واکاوی طرح‌های انتقال آب از دریا برگزار می‌کند.

میهمانان و سخنرانان این نشست، صاحب‌نظران، فعالان صنعت آب، جامعه دانشگاهی و شبکه تشکل‌های مردم‌نهاد و اجتماع‌محور محیط زیست و منابع طبیعی کشور هستند.

میزبانی این نشست را عیسی بزرگ‌زاده سخنگوی صنعت آب کشور بر عهده خواهد داشت.