ایران در صنعت برق به خودکفایی کامل رسیده است
ایران در صنعت برق به خودکفایی کامل رسیده است
رئیس سندیکای صنعت برق ایران با بیان اینکه صنعت برق ایران به خودکفایی کامل رسیده است، گفت: برگزاری نخستین جشنواره فن‌بازار در نمایشگاه بین‌المللی صنعت برق نشان از پیوند دانشگاه و صنعت دارد.

به گزارش «نبض انرژی» پیام باقری رئیس سندیکای صنعت برق در آیین افتتاحیه بیست و سومین نمایشگاه بین المللی صنعت برق ایران و نخستین جشنواره و فن بازار این صنعت با بیان اینکه صنعت برق کشور دارای شاخص‌هایی است که مورد توجه دنیا قرار گرفته است، گفت: این صنعت افتخار آفرین، اثر‌گذار بر توسعه زیرساخت کشور، زیربنایی و راهبردی است که آثار آن را در سال‌های اخیر در توسعه فعالیت‌های افتصادی، خلق ثروت و ایجاد ارزش افزوده و رشد اقتصادی کشور شاهد هستیم.
وی با اشاره به وابستگی کامل در صنعت برق در کشور، افزود: صنعت برق نماد خودباوری و تکیه بر ساخت داخلی و مفهوم اصلی اقتصاد مقاومتی است.
 رئیس سندیکای صنعت برق با بیان اینکه صنعت برق بر پایه تکنولوژی و فناوری حرکت می کند، ادامه داد: این صنعت در خارج از مرزهای کشور بر پایه دانش و خدمات مهندسی پرچم کشور عزیزمان را به اهتزاز درآورده است و این ظرفیت‌ها در این نمایشگاه عرضه شده است.
وی به وجوه متمایز بیست و سومین نمایشگاه بین المللی صنعت برق ایران اشاره کرد و یادآور شد: برای نخستین بار توانمندی صنعت برق ایران در قالب جشنواره فن بازار و با حضور فعالان علمی و دانشگاهی این حوزه برگزار می‌شود و حلقه اتصال در عمل بین صنعت و دانشگاه در این نمایشگاه بوجود خواهد آمد.
باقری با اشاره به مشارکت بسیار فعالانه سندیکای برق (بخش خصوصی)، وزارت نیرو ، روابط عمومی و شرکت‌های تابعه این وزارتخانه در برگزاری این جشنواره و فن بازار اظهار کرد: قرار گرفتن ظرفیت بخش خصوصی در کنار حمایت‌های دولت آثار و برکات خوبی برای کشور به همراه دارد که منجر به بالندگی و پویایی صنعت برق می‌شود.
وی از تشکیل شورای مشورتی صنعت برق با حمایت‌های وزیر نیرو خبر داد و افزود: با تشکیل این شورا در رفع موانع صنعت برق اقدم می شود.