آغاز به کار بیست‌وسومین نمایشگاه بین‌المللی صنعت برق ایران
آغاز به کار بیست‌وسومین نمایشگاه بین‌المللی صنعت برق ایران
بیست‌و‌سومین نمایشگاه تخصصی بین‌المللی صنعت برق ایران و نخستین جشنواره و فن بازار این صنعت صبح امروز با حضور وزیر نیرو افتتاح شد.

به گزارش«نبض انرژی» بیست‌وسومین نمایشگاه تخصصی بین‌المللی صنعت برق ایران و نخستین جشنواره و فن بازار این صنعت ، صبح امروز 23 آبان‌ماه با حضور “علی‌اکبر محرابیان” وزیر نیرو، “روح الله دهقانی فیروزآبادی”، معاون  علمی و فناوری ریاست جمهوری، وزیر انرژی پاکستان، سرپرست وزارت آب و انرژی افغانستان ، معاونان و مدیران ارشد صنعت برق و تعدادی از میهمانان داخلی و خارجی افتتاح و آغاز به کار کرد.

در نمایشگاه بیست‌وسوم، 474  شرکت داخلی و 110  شرکت خارجی از کشور‌هایی چون ژاپن، ایتالیا، آلمان، چین، کره‌جنوبی، اسپانیا، هند، ترکیه جمهوری چک، کرواسی، لهستان و اسلونی حضور دارند. این نمایشگاه طی روز‌های 23  تا 26 آبان ماه در سالن خلیج فارس  محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران دایر و پذیرای متخصصان، صنعت‌گران و علاقه‌مندان است.

همزمان با نمایشگاه بین‌المللی صنعت برق ایران جشنواره فن بازار صنعت برق نیز با حضور262 شرکت دانش‌بنیان و مرکز تحقیقاتی گشایش می‌یابد.

رشد ٦٣ درصدی شرکت‌کنندگان در نمایشگاه صنعت برق ایران

علی‌اکبر کاظمی، مشاور وزیر نیرو در مراسم افتتاحیه بیست و سومین نمایشگاه صنعت برق ایران و نخستین جشنواره و فن بازار تخصصی صنعت برق که با حضور علی اکبر محرابیان وزیر نیرو، برخی وزیران و سفرای خارجی، معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس جمهور،رئیس سندیکای صنعت برق و فعالان و متخصصان صنعت برق کشور برگزار شد، گفت: نخستین جشنواره و فن بازار صنعت برق ایران  باهمکاری پژوهشگاه نیرو، شرکت توانیر و برق حرارتی و تمامی مجموعه وزارتخانه برگزار شد.

وی با بیان اینکه این نمایشگاه با رشد ٦٣ درصدی نسبت به سال گذشته آغاز به کار کرده است، افزود: استقبال باشکوه و پررونق از نمایشگاه نشانگر پویایی و بزرگ بودن این صنعت است.

وی ازحضور  474  شرکت داخلی و 110  شرکت خارجی از 12 کشور در این نمایشگاه خبر داد و یاد آور شد: صنعت برق ایران 99 درصد در حوزه فناوری و تکنولوژی مستقل و خودکفا شده است و بر این اساس در ساخت نیروگاه و انتقال و توزیع تقریبا خودکفا هستیم و ضرورت دارد در ایجاد فن بازار نیز پیشگام باشیم.

وی با اشاره به هم‌رسانی فناوران و جامعه دانشگاهی با صنعت و رفع چالش‌های صنعت برق برای نخستین بار در این جشنواره و فن بازار صنعت برق ایران اظهار کرد: در تمامی استان‌ها ستاد برگزاری تشکیل و با دانش بنیان ها و مراکز علمی و دانشگاهی مذاکره شده است.

مشاور وزیر و مدیرکل روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت نیرو با بیان اینکه نزدیک به 700 محصول به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده است، ادامه داد: یکی از ویژگی‌های جشنواره و فن بازار صنعت برق ایران تشکیل کمیته علمی بوده است و از این تعداد 387 محصول بر اساس 220 نیاز صنعت برق در این جشنواره عرضه شده است و دبیرخانه این جشنواره به صورت دائمی به فعالیت خود ادامه خواهد داد.

کاظمی از برگزاری تورهای علمی در سراسر کشور با همکاری مراکز علمی و دانشگاهی با حضور اساتید و دانشجویان خبر داد و یادآور شد: این تورها در فن بازار از شرکت‌های صنعتی دانش بنیان بازدید و به دریافت ایده خواهند پرداخت.