بندی از لایحه برنامه مربوط به اخذ اعتبار از مردم برای اجرای طرح‌های آب و فاضلاب حذف شد
بندی از لایحه برنامه مربوط به اخذ اعتبار از مردم برای اجرای طرح‌های آب و فاضلاب حذف شد
نمایندگان مجلس بندی از لایحه برنامه هفتم را حذف کردند که در آن به شوراهای اسلامی شهر و روستا مجوز می‌داد تا مبالغی را برای اجرا، توسعه و تکمیل طرح‌های آب و فاضلاب و اصلاح و بازسازی شبکه‌های فرسوده از اشخاص حقیقی و حقوقی بگیرند.

به گزارش خبرنگار «نبض انرژی» نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی‌ نوبت صبح امروز یکشنبه و در ادامه بررسی موارد ارجاعی از کمیسیون تلفیق، بند الحاقی ۱ ماده ۴۱ لایحه برنامه هفتم را بررسی کردند.

نمایندگان مجلس بعد از بررسی این بند، با اصل آن مخالفت کردند و به حذف آن رای مثبت دادند، لذا این بند از لایحه برنامه هفتم حذف شد.

در این بند آمده است: «به شوراهای اسلامی شهر و روستا اجازه داده می‌شود بر اساس پیشنهاد شرکتهای آب و فاضلاب، مبالغی را به منظور اجرا، توسعه و تکمیل طرحهای آب و فاضلاب و همچنین اصلاح و بازسازی شبکه های فرسوده، مصوب نمایند تا پس از تأیید طرحهای مذکور توسط شوراهای اسلامی شهر و روستا و تصویب و ابلاغ وزیر نیرو، وجوه مصوب طی قبوض مربوط از اشخاص حقیقی و حقوقی (اعم از مشترکین و دریافت کنندگان و متقاضیان خدمات آب و فاضلاب) توسط شرکتهای آب و فاضلاب وصول و در چهارچوب این طرحها هزینه شود. این منابع جزئی از حقوق عمومی مانند حق انشعاب است و قابل تبدیل به سرمایه یا تقسیم بین سهامداران و قابل هزینه برای جبران زیان عملیاتی شرکتهای آب و فاضلاب نیست.»