رشدبیش از 9 درصدی مصرف برق صنایع بزرگ در سال رشد تولید
رشدبیش از 9 درصدی مصرف برق صنایع بزرگ در سال رشد تولید
سخنگوی صنعت برق گفت : رشد مصرف انرژی در سال جاری و تا به امروز (7 آبان ماه ) به حدود 5 درصد رسیده است و صنایع بزرگ کشور رشد بیش از 9 درصد را در سال رشد تولید تجربه کردند .

به گزارش خبرنگار «نبض انرژی» مصطفی رجبی مشهدی مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران گفت: رشد مصرف انرژی در سال جاری به حدود 5 درصد رسیده که این میزان در سه ماه تابستان جاری 6/55 بود که عدد بسیار بزرگی است.
رجبی مشهدی با اشاره به اینکه در مهرماه و چند روز ابتدایی آبان ماه رشد 3/7 درصدی مصرف انرژی را تجربه کردیم، گفت: این میزان تقریبا نصف رشد مصرف انرژی در دوره تابستان امسال و با گرمای بی‌سابقه بود.
وی تاکید کرد : این میزان رشد غیرمعمول در تابستان به دلیل استفاده از وسایل سرمایشی و کولرها بوده است که حدود 32هزار مگاوات و یا 40 درصد از مصرف برق کشور را به خود اختصاص داده بودند و بار  رابر روی شبکه سراسری برق کشور ایجاد می کردند.
سخنگوی صنعت برق در خصوص رشد مصرف صنایع انرژی بر تحت پایش مرکز راهبری شبکه برق کشور گفت: این صنایع رشد 9/22 درصدی را از ابتدای سال جاری تجربه کردند و آمارها حاکی از آن است 29/2 میلیارد کیلوواتساعت انرژی مصرف کرده‌اند که این میزان در مدت مشابه سال گذشته 26/8 میلیارد کیلوواتساعت بوده است.