تولید روزانه گاز پارس جنوبی از مرز ۶۶۰ میلیون مترمکعب گذشت
تولید روزانه گاز پارس جنوبی از مرز ۶۶۰ میلیون مترمکعب گذشت
متوسط تولید روزانه گاز از میدان مشترک پارس جنوبی در خردادماه امسال به ۶۶۰ میلیون مترمکعب رسید. این رقم در خرداد ۱۴۰۱ بالغ بر ۶۳۴.۳ میلیون مترمکعب و در خرداد ۱۴۰۰ به میزان ۶۱۷.۷ میلیون مترمکعب بود. در واقع رشد تولید گاز از میدان مشترک پارس جنوبی در خردادماه امسال نسبت به خرداد ۱۴۰۰، حدود ۷ درصد بوده است.

به گزارش خبرنگار «نبض انرژی» تولید گاز میادین مشترک پارس جنوبی یکی از مولفه‌هایی است که دولت سیزدهم در دستور کار خود قرار داد تا جاییکه برای تحقق بخشیدن به این هدف برنامه‌های مدونی را تدوین و اجرایی کرد. ناگفته نماند که با وجود تلاش‌های مستمر همچنان از کشور‌های همسایه در برداشت از میادین عقب ماندگی‌هایی وجود دارد که بایستی در این خصوص چاره‌ای اندیشیده شود.
هم اکنون بیشترین تولید روزانه گاز از میدان گازی مشترک پارس جنوبی در سمت ایران به زمستان ۱۴۰۱ و زمستان ۱۴۰۰ بازمی‌گردد که رکورد تولید روزانه ۷۰۵ میلیون مترمکعب تولید گاز از این مخزن مشترک به ثبت رسیده است.
متوسط تولید روزانه گاز از این میدان در خردادماه امسال به ۶۶۰ میلیون مترمکعب رسید. این رقم در خرداد ۱۴۰۱ بالغ بر ۶۳۴.۳ میلیون مترمکعب و در خرداد ۱۴۰۰ به میزان ۶۱۷.۷ میلیون مترمکعب بود.
در واقع رشد تولید گاز از میدان مشترک پارس جنوبی در خردادماه امسال نسبت به خرداد ۱۴۰۰، حدود ۷ درصد بوده است.
پیش‌بینی می‌شود با تولیدی شدن فاز ۱۱ پارس جنوبی و افزایش تولید از فاز‌های ۱۳ و ۱۶ پارس جنوبی، امسال شاهد رشد بیش از پیش تولید روزانه گاز از این میدان مشترک باشیم.