همکاری پالایشگاه هشتم پارس جنوبی برای پاکسازی سواحل خلیج فارس از لکه‌های نفتی
همکاری پالایشگاه هشتم پارس جنوبی برای پاکسازی سواحل خلیج فارس از لکه‌های نفتی
پالایشگاه هشتم مجتمع گاز پارس جنوبی همسو با عمل به مسئولیت‌های اجتماعی در عملیات رفع نشتی و جلوگیری از گسترش لکه‌های نفتی و پاکسازی منطقه‌ی شهرستان گناوه از سواحل شمالی استان بوشهر همکاری و مشارکت کرد.

به گزارش خبرنگار «نبض انرژی» به نقل از شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی، هادی چابوک، مدیر پالایشگاه هشتم این مجتمع در این باره گفت: همسو با همکاری‌های فراسازمانی درباره مدیریت بحران و تلاش برای تامین محیطی ایمن و عاری از مخاطرات صنعتی، پالایشگاه هشتم افتخار دارد که مطابق با فراخوان اخیر سازمان منطقه ویژه انرژی اقتصادی پارس، موفق به مشارکت در رفع نشتی، جلوگیری از گسترش لکه‌های نفتی و پاکسازی سواحل شمالی استان بوشهر در منطقه گناوه شد.

وی بیان کرد: این عملیات گسترده به‌دلیل شکستگی لوله‌ زیردریایی خط انتقال نفت از گناوه به جزیره خارک انجام شد و کارکنان و متخصصان پالایشگاه هشتم پارس جنوبی با همکاری‌های همه جانبه با مجموعه‌ نفتی، به یکی دیگر از تجارب گرانمایه خود برای مدیریت شرایط بحرانی و حفاظت از سلامت و محیط زیست منطقه دست یافت.

مدیر پالایشگاه هشتم پارس جنوبی افزود: این پالایشگاه پیش از این هم در عملیاتی که به امحاء و خنثی‌سازی بیش از هزار متر مکعب DSO انبارش شده در مجتمع بندری پارس منجر شده بود، همکاری شایانی را همسو با سلامت و ایمنی منطقه و صیانت از محیط زیست با سازمان منطقه ویژه داشته که سبب قدردانی آن سازمان شد.

چابک یادآور شد: از دیگر فعالیت‌های این پالایشگاه در این حوزه می‌توان به همکاری‌های گسترده‌ خارج از محدوده‌ پالایشگاه برای پاک‌سازی و تحویل‌گیری بیش از ۵۰ هزار بشکه میعانات گازی ناشی از نشت زیرزمینی شبکه‌ انتقال میعانات گازی با پژوهشگاه نفت و سازمان منطقه ویژه اقتصادی پارس اشاره کرد.

چابوک ضمن ابراز خرسندی از توانمندی این مجموعه برای رفع بحران‌های موجود در داخل و خارج از منطقه عملیاتی، پالایشگاه هشتم مجتمع گاز پارس جنوبی برای همکاری با تمامی نهادها، سازمان ها و مجامع صنعتی در راستای ایفای نقش مسئولیت اجتماعی این مدیریت در همه بخش ها خصوصاً موارد مرتبط با ایمنی و سلامت منطقه و پیشگیری از انتشار آلاینده های محیط زیستی آمادگی ۱۰۰ درصدی دارد.

وی گفت: متخصصان و کارکنان واحد ایمنی و آتش‌نشانی پالایشگاه هشتم مجتمع گاز پارس جنوبی با نوآوری و آموزش‌های لازم همواره در جهت خدمت به کشور و انجام هرگونه ماموریت در حوزه‌های مربوطه آماده هستند.

مدیر پالایشگاه هشتم مجتمع گا پارس جنوبی افزود:  با دانش فنی و تجارب سودمندی که طی سال های متمادی بعنوان گنجینه‌ای ارزشمند در اختیار مدیریت و کارکنان این پالایشگاه قرار گرفته است، بتوان در بحران‌های احتمالی و پیشبرد اهداف سلامت و محیط زیست منطقه، گام های اساسی به سود مجموعه برداشته شود.