الزامات ایمنی برای سرمایه‌گذاری در صنعت گاز جدی گرفته شود
الزامات ایمنی برای سرمایه‌گذاری در صنعت گاز جدی گرفته شود
رئیس بهداشت، ایمنی، محیط زیست و پدافند غیرعامل شرکت ملی گاز کاهش اثرات تخریبی حوادث در صنعت نفت را با رعایت الزامات ایمنی در اجرای پروژه‌ها خواستار شد و بر امنیت کار جهت رفع ریسک و افزایش سرمایه‌گذاری در این حوزه تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار «نبض انرژی» سیدجلال نور موسوی روز چهارشنبه در همایش آموزشی پدافندغیرعامل و مدیریت بحران در شرکت گاز استان اردبیل اظهار کرد: صنعت نفت تاثیر بسزایی در اقتصاد کلان کشور داشته و از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

وی با اشاره به لزوم صیانت از تاسیسات و تجهیزات افزود: مدیران کلان و میانی باید از محصولات داخلی استفاده کنند و حراست و صیانت از منابع انسانی را مهم‌ترین وظیفه در شرکت‌های گاز بدانند ، در سازمان‌های تابعه هم از نیروی انسانی خلاق و شایسته به‌خوبی استفاده کنند تا صنعت نفت با روش‌های خلاقانه برای آینده بهتر گام بردارد.

رئیس بهداشت ، ایمنی ، محیط زیست و پدافند غیرعامل شرکت ملی گاز ادامه داد: به مرور زمان ثابت شده که پدافند غیرعامل یک انتخاب نیست بلکه الزام است و باید از ناحیه مدیران و مسئولان امر در شرکت‌های تابعه جدی گرفته شود.

میرسعید سیدمتین ، مدیرعامل شرکت گاز استان اردبیل نیز در این همایش گفت: توسعه گازرسانی در مناطق مختلف این استان رو به اتمام است و باید در حوزه بهره‌برداری و نگهداری از تجهیزات، برنامه دقیق و جامعی تدوین و الزامات ایمنی بیش از پیش مدنظر واحدهای مختلف قرار بگیرد.

اردبیل استانی سردسیر است و شرکت گاز این استان عملیات اجرایی خط دوم انتقال گاز استان اردبیل( چلوند- اردبیل) را از آخر شهریور ماه سال جاری آغاز کرده است ، این پروژه با اعتباری بالغ بر ۱۴ هزار میلیارد ریال علاوه بر ایجاد پایداری و انعطاف عملیاتی در گاز استان ، کسری گاز مجتمع‌های گلخانه‌ای مغان و خداآفرین را جبران خواهد کرد.

شرکت گاز استان اردبیل بیش از ۲۵۴ هزار و ۱۲۹ انشعاب و بیش از ۵۳۰ هزار مشترک گاز طبیعی دارد.