202 حلقه چاه غیرمجاز در تهران پردیس مسدود شد|جلوگیری از برداشت 2 میلیون متر مکعب آب
202 حلقه چاه غیرمجاز در تهران پردیس مسدود شد|جلوگیری از برداشت 2 میلیون متر مکعب آب
مدیر امور منابع آب تهران و پردیس از پر و مسدود شدن 202 حلقه چاه غیرمجاز طی یک ماه کاری در محدوده عملکرد این امور خبر داد.

به گزارش خبرنگار «نبض انرژی» وحید مرادی نسب افزود: با تلاش كارشناسان حقوقی جهت اخذ دستور قضایی و همچنین اجرای آن توسط همكاران بازرسی و نظارت طی شهریور ماه، 202 حلقه چاه غیرمجاز در محدوده عملكرد این امور در شهرستان‌های تهران و پردیس در مجموع با دبی 101 لیتر بر ثانیه پر و مسدود شد.
وی ادامه داد: با این اقدام از خروج سالانه 2 میلیون متر‌مكعب آب از سفره های آب زیرزمینی در حوزه عملكرد  این امور جلوگیری شد.
مرادی نسب با تاكید بر ارتباط خوب و همكاری تنگاتنگ با دستگاه قضایی برای برخورد با متخلفان و متجاوزان به منابع آب سطحی و زیرزمینی گفت: برداشت‌های بی‌رویه آب سبب افت سطح آب‌های زیرزمینی شده است و كاهش سطح آب‌های زیرزمینی خطرات و عواقب جبران ناپذیری از جمله ایجاد فروچاله، فرونشست زمین، شور شدن آب و كاهش كیفیت آب را در پی دارد كه با توجه به اهمیت موضوع، این امور از هیچ كوششی در جهت صیانت از منابع آب دریغ نمی‌كند.
وی در پایان خاطر‌نشان كرد: امور منابع آب تهران و پردیس بر اساس قانون با هرگونه تخلف در زمینه آب‌های سطحی و زیر‌زمینی با اهتمام جدی برخورد قانونی خواهد کرد.