روزانه ۵۰ میلیون فوت مکعب گاز به شبکه سراسری تزریق می‌شود
روزانه ۵۰ میلیون فوت مکعب گاز به شبکه سراسری تزریق می‌شود
مدیرعامل پالایشگاه گاز هویزه خلیج فارس با اشاره به راه‌اندازی کمپرسور واحد ۷۰۰ این پالایشگاه، گفت: روزانه ۵۰ میلیون فوت مکعب گاز از طریق این پالایشگاه به شبکه سراسری تزریق می‌شود.

به گزارش«نبض انرژی»افشین کیانی  گفت: فاز یک پالایشگاه گاز هویزه در سفر اخیر ریاست جمهور به خوزستان به صورت رسمی به بهره‌برداری رسید و این پالایشگاه اکنون در حال فعالیت و تزریق گاز به شبکه سراسری کشور است.

وی با اشاره به راه‌اندازی کمپرسور واحد ۷۰۰ پالایشگاه گاز هویزه، افزود: این طرح با تکیه بر توان و دانش متخصصان، کارکنان و اقدامات نوآورانه در حوزه استفاده از قطعات، تجهیزات، کالاهای سازندگان داخلی و دانش‌بنیان‌ها، راه‌اندازی و وارد مدار شده است.

مدیرعامل پالایشگاه گاز هویزه خلیج فارس گفت: با توجه به وارد مدار شدن این کمپرسور، در حال حاضر روزانه ۵۰ میلیون فوت مکعب گاز شیرین به شبکه سراسری در حال تزریق است.

کیانی عنوان کرد: با توجه به فعالیت این پالایشگاه در منطقه، شاهد کاهش ۴۰ درصدی میزان آلودگی هوا در منطقه و جلوگیری از خروج مقادیر زیادی ارز و سرمایه از کشور هستیم زیرا این طرح در حال جمع‌آوری گازهای همراه حاصل از فراورش نفت میادین غرب کارون است.

وی ادامه داد: تامین خوراک مجتمع‌های پتروشیمی بندر امام و تبدیل گاز ترش به گازهای سبک و تصفیه شده برای تامین و تزریق گاز به شبکه سراسری گاز کشور و تولید گوگرد گرانول به منظور مصرف در صنایع شیمیایی و کشاورزی از دیگر اهداف مورد نظر در این پالایشگاه است.

شرکت پالایش گاز هویزه خلیج فارس در زمینی به مساحت ۲۲۰ هکتار و در جنوب غربی شهر اهواز و در ۶۰ کیلومتری شهرستان هویزه واقع شده است. فاز یک این طرح در سفر استانی دولت به خوزستان و با حضور رئیس جمهور، به صورت رسمی افتتاح و راه‌اندازی شد.

منبع: ایسنا