جلوگیری از برداشت غیرمجاز 16.3 میلیون مترمکعب از منابع آب زیرزمینی در آذربایجان شرقی
جلوگیری از برداشت غیرمجاز 16.3 میلیون مترمکعب از منابع آب زیرزمینی در آذربایجان شرقی
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان شرقی از جلوگیری برداشت غیرمجاز 16.3 میلیون مترمکعب آب از منابع آب زیرزمینی و سطحی استان در نیمه اول سال 1402 خبر داد.

به گزارش«نبض انرژی» یوسف غفازاده با اعلام این خبر اظهار کرد: در راستای اجرای طرح تعادل بخشی و حفاظت از آب‌های زیرزمینی در 6 ماهه نخست سال 1402، تعداد 143 حلقه چاه غیرمجاز در حال حفر شناسایی و از حفر چاه‌های غیرمجاز جدید جلوگیری شده است.
وی هم‌چنین با بیان این‌که 555 حلقه چاه غیرمجاز در این مدت مسدود شده است، از قلع و قمع 32 استخر غیرمجاز زهکش حاشیه رودخانه‌ها و توقیف 54 دستگاه موتور پمپ ثابت و سیار حاشیه رودخانه‌ها خبر داد.
غفارزاده با اشاره به جلوگیری از برداشت غیرمجاز 11 میلیون مترمکعب آب از منابع زیرزمینی، ادامه داد: ضمن نصب 321 کنتور هوشمند برروی چاه‌های مجاز اولویت‌دار استان، از اضافه برداشت تعداد 60 حلقه چاه مجاز نیز از طریق تقلیل یا پلمپ چاه جلوگیری به عمل آمده است.
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان شرقی همچنین با اشاره به اقدامات انجام یافته در حوزه مهندسی رودخانه‌ها خاطرنشان کرد: از اهم فعالیت‌های مهندسی رودخانه‌ها و سواحل به منظور جلوگیری از آسیب‌ها، خسارات مالی و تلفات جانی، شناسایی 585 مورد تصرفات در حریم و بستر رودخانه‌ها است.