شرکت ملی گاز ۳۳۰ هزار میلیارد ریال پروژه در مناطق محروم کشور دارد
شرکت ملی گاز ۳۳۰ هزار میلیارد ریال پروژه در مناطق محروم کشور دارد
معاون وزیر و مدیرعامل شرکت ملی گاز کشور با بیان اینکه شرکت ملی گاز ۳۳۰ هزار میلیارد ریال پروژه گازرسانی در مناطق محروم کشور دارد، گفت: خط دوم انتقال گاز اردبیل قدرت مانور شرکت ملی گاز را برای خدمت رسانی در استان تقویت خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار «نبض انرژی» مجید چگنی در آیین کلنگ زنی خط دوم انتقال گاز اردبی(چلوند- اردبیل) اظهار کرد: خط دوم انتقال گاز اردبیل که تحفه کوچکی برای مردم ولایتمدار و شهیدپرور اردبیل است، قدرت مانور شرکت ملی گاز را برای خدمات رسانی در این استان تقویت می کند.

وی تصریح کرد: همکاری شرکت ملی گاز با حمایت نمایندگان مجلس و نمایندگان فعال استان اردبیل و تلاش استاندار اردبیل مقدمات این پروژه را فراهم کرد.

معاون وزیر نفت با بیان اینکه پروژه های شرکت ملی گاز به شکل زنجیره است و مجلس هم حتما از این پروژه ها حمایت خواهد کرد، گفت: در حال حاضر۳۳۰ هزار میلیارد ریال پروژه گازرسانی در مناطق مختلف کشور در دست اجراست که همه اینها در مناطق محروم هستند.

مدیرعامل شرکت ملی گاز با تاکید بر لزوم سرعت بخشی به این پروژه ها گفت: این کارها دین نظام به مناطق محروم کشور است.

چگنی با تاکید بر لزوم تسریع در اجرای خط دوم انتقال گاز اردبیل گفت: از شرکت گاز استان انتظار می‌رود این پروژه را با سرعت انجام دهد.

وی افزود: خوشبختانه بیش از ۶۰ درصد کالا و اقلام مورد نیاز پروژه تامین شده و پیمانکار پروژه نیز خوشنام است و قبلا کارهای موفقی انجام داده است.

مدیرعامل شرکت ملی گاز ادامه داد: خط انتقال گاز از اردبیل تا گرمی بیش از ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و سایر بخش ها را ابلاغ می‌کنیم تا این زنجیره انتقال انرژی تکمیل شود.

چگنی با اشاره به اجرای دو شیوه نامه ابلاغی از سوی وزارت نفت به شرکت ملی گاز در خصوص تامین گاز گفت: برای ایجاد تاسیسات ذخیره گاز در مناطقی که سرمایه گذار می تواند به شیوه های مختلف مثل سی ان جی انجام دهد، تسهیلات و گاز می دهیم و متقاضی هم در کشور وجود دارد تا از نظر ذخیره سازی گاز در جاهایی که نیاز است مشکل رفع شود.

فراخوان شرکت گاز برای تعویض بخاری‌های پربازده

وی گفت: برای تعویض بخاری‌های پربازده با بخاری‌های معمولی و کم بازده فراخوان داده ایم و در قالب آن شرکت‌ها به ازای هر میزان صرفه جویی حواله گاز دریافت خواهند کرد و می توانند آن را بفروشند.

مدیرعامل شرکت ملی گاز با بیان اینکه اجرای این طرح در منطقه سردسیری اردبیل، این کار بسیار مفید خواهد بود، گفت: در قالب این طرح ۴ میلیون و ۱۰۰ هزار بخاری در کشور تعویض خواهد شد و شرکت های سرمایه گذار می توانند خط تولید بخاریهای جدید راه اندازی کنند.

چگنی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: اقلیم اردبیل در تعرفه گاز لحاظ شده است. در عین حال اقلیم را ما تعیین نمی کنیم بلکه از ناحیه سازمان هواشناسی اعلام می شود و اگر جای اعتراضی در این خصوص هست می توانند مسئله را پیگیری کنند.