واحد اول تصفیه‌خانه فاضلاب مهرآباد رودهن آماده بهره‌برداری است
واحد اول تصفیه‌خانه فاضلاب مهرآباد رودهن آماده بهره‌برداری است
واحد اول تصفیه‌خانه فاضلاب مهرآباد رودهن در دو واحد با ظرفیت 8000 مترمکعب در شبانه‌روز برای زیر پوشش قراردادن جمعیتی حدود 50 هزار نفر آماده بهره‌برداری است.

به گزارش خبرنگار «نبض انرژی»  تصفیه‌خانه فاضلاب مهرآباد رودهن نمونه‌ای از تبلور اراده جهادی است که در مدت یک‌سال و با عزم و اراده کارکنان آبفای شرق استان تهران، با اعتبار ۲۵۰۰ میلیارد ریال ساخته شده و هم‌اکنون آماده بهره‌برداری است.
این تصفیه‌خانه با هدف جلوگیری از آلودگی منابع آب، خاک و محیط زیست، ارتقای سطح بهداشت عمومی، تولید پساب و تغذیه آبخوان‌ها و هم‌چنین تحقق مصوبات شورای عالی امنیت ملی در دستور ساخت قرار گرفت.
عملیات اجرایی ساخت واحد اول و تاسیسات مشترک این تصفیه‌خانه به ظرفیت 4000 مترمکعب در شبانه‌روز برای زیر پوشش قراردادن جمعیتی معادل 25 هزار نفر تیرماه سال 1401در دستور کار این شرکت قرار گرفته و با توجه به اهمیت و ضرورت آن بلافاصله عملیات اجرایی آن آغاز شد.
این تصفیه‌خانه با فرایند پیشرفته و از نوع لجن فعال با قابلیت حذف ازت و فسفر برای تصفیه فاضلاب تولیدی مساکن مهر و مهرآباد در زمینی به مساحت 21هزار مترمربع طراحی شده است و پساب حاصل از این تصفیه‌خانه برای مصارف کشاورزی، صنعت و تغذیه آب‌خوان‌ها استفاده خواهد شد.
این گزارش حاکی است ساخت این تصفیه‌خانه از جمله اقدامات مهمی است که در کوتاه‌ترین زمان ممکن با کیفیت بسیار مطلوب در کشور رقم خورده است.