ساخت چهار مخزن آب آشامیدنی در روستاهای بشاگرد آغاز شد
ساخت چهار مخزن آب آشامیدنی در روستاهای بشاگرد آغاز شد
مدیرعامل شرکت آب وفاضلاب هرمزگان گفت: عملیات ساخت چهار مخزن آب آشامیدنی در روستاهای «گارامون»، «وی»، «شه بابک» و «دهندر شه بابک» شهرستان بشاگرد آغاز شد.

به گزارش «نبض انرژی» عبدالحمید حمزه‌پور روز یکشنبه در حاشیه بازدید از روند آغاز ساخت این مخازن در بشاگرد افزود: با توجه به فرسودگی و ظرفیت پائین مخازن آب فعلی و همچنین با هدف پایداری آب روستاهای یاد شده، پیش بینی احداث چهار مخزن با مجموع ظرفیت ۶۵۰ مترمکعب شده است.

وی بیان کرد: عملیات احداث این مخازن با اعتباری افزون‌بر ۴۰۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات استانی آغاز شده است که پیش بینی می‌شود تا پایان امسال به بهره‌برداری برسد.

مدیرعامل شرکت آبفای هرمزگان اظهار کرد: با تکمیل این مخازن، یکهزار و ۳۶۴ نفر از جمعیت شهرستان بشاگرد از آب آشامیدنی پایدار و سالم بهره‌مند می‌شوند.

حمزه‌پور یادآورشد: در اوایل مردادماه امسال نیز آب آشامیدنی ۱۴۴ خانوار روستاهای مرانگ و زرآباد شهرستان بشاگرد از محل چاه‌های پایین دست سد جگین تامین شد و جمعیتی افزون بر ۴۴۰ نفر به آب آشامیدنی پایدار دست پیدا کردند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان ادامه داد: امسال برای تامین آب پایدار مردم، آبرسانی به ۴۰۰ روستای استان در قالب ۲۳ مجتمع آبرسانی روستایی در دست اجرا است.

وی گفت: تاکنون حدود ۹ هزار میلیارد ریال در زمینه راه‌اندازی این مجتمع‌های آبرسانی روستایی هزینه شده و برای تکمیل نهایی آن نیز به بیش از ۳۰ هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است

شهرستان بشاگرد با ۴۵هزار نفر جمعیت در ۳۳۰ کیلومتری شرق بندرعباس مرکز استان هرمزگان واقع شده است و از جمله مناطق کم برخوردار بوده که البته در سال‌های اخیر به‌ویژه در دولت سیزدهم گام‌های خوبی در جهت توسعه و عمران این منطقه بخصوص در حوزه راهسازی و آبرسانی برداشته شده است.