افزایش صادرات نفت خام روسیه به بالاترین رقم طی دو ماه گذشته
افزایش صادرات نفت خام روسیه به بالاترین رقم طی دو ماه گذشته
صادرات نفت خام روسیه از طریق دریا ۸۸۰ هزار بشکه در روز در هفته منتهی به بیست و هفتم ماه اوت نسبت به هفته قبل از آن افزایش داشته است.

به گزارش «نبض انرژی»به نقل از اویل‌پرایس، اطلاعات ردیابی نفتکش‌ها نشان می‌دهد صادرات نفت خام روسیه از طریق دریا 880 هزار بشکه در روز در هفته منتهی به بیست و هفتم ماه اوت نسبت به هفته قبل از آن افزایش داشته است.

افزایش صادرات نفت خام روسیه در آستانه کاهش احتمالی صادرات محصولات پالایشی این کشور به خاطر بالا رفتن تقاضای داخلی و تولید بالای پالایشگاهی صورت گرفته است. یارانه‌های دولتی برای پالایشگاه‌ها از اول سپتامبر کاهش پیدا می‌کند.

البته افزایش صادرات نفت خام روسیه به خاطر بی‌ثباتی بالا طی هفته‌های اخیر، ادامه‌دار نخواهد بود. متوسط صادرات ماهانه نفت خام روسیه تنها 40 هزار بشکه در روز در 4 هفته منتهی به بیست و هفتم ماه اوت نسبت به ماه قبل افزایش داشته است.

اطلاعات ردیابی کشتی‌ها همچنین نشان می‌دهد روسیه کمابیش به قول خود برای کاهش 500 هزار بشکه‌ای صادرات در ماه اوت پایبند بوده است. صادرات از بنادر غربی روسیه حدود 420 هزار بشکه در روز نسبت به فوریه 2023 یعنی زمانی که مسکو اعلام کرد تولید خود را 500 هزار بشکه در روز پایین می‌آورد کاهش یافته است.

صادرات نفت خام روسیه ماه‌ها پس از آنکه این کشور اعلام کرد تولید خود را پایین می‌آورد هیچ تغییری نداشت. اطلاعات کشتیرانی کاهش صادرات این کشور را از پایان ماه ژوئیه و همچنین در ماه اوت ثبت کرده است. صادرات نفت این کشور در ماه‌های آوریل و مه به بالاترین رقم رسیده بود.

صادرات نفت خام روسیه در یک ماه منتهی به 30 ژوئیه همچنان رو به کاهش بود و به طور متوسط به کمتر از 3 میلیون بشکه در روز رسید، یعنی پایین‌ترین سطح صادرات ماهانه از آغاز تحریم‌های اتحادیه اروپا.

منبع: تسنیم