نجات ۷ هزار هکتار از باغ‌های تهران و البرز با تامین آب
نجات ۷ هزار هکتار از باغ‌های تهران و البرز با تامین آب
شرکت آب منطقه‌ای تهران با تأمین آب باغ‌های تهران و البرز جان بیش از ۷ هزار و ۸۵ باغ دورمانده از مانع آبی مانند پساب و چاه، را از خشکی نجات داد.

به گزارش خبرنگار «نبض انرژی» به نقل از شرکت آب منطقه‌ای تهران؛ خشکسالی‌های پی‌درپی سال‌های اخیر و کاهش ذخیره مخازن سدهای پنج‌گانه تهران و از طرفی اولویت تأمین آب شرب، امکان رهاسازی آب برای بخش کشاورزی حتی باغ‌ها وجود نداشت که با همراهی مردم در صرفه‌جویی امکان تأمین یک دوره آب موردنیاز باغ‌های شهرستان‌های استان تهران و البرز فراهم شد.

بارش‌های رخ‌داده در خردادماه سال جاری قسمتی از نیاز آبی باغ‌های مذکور را مرتفع کرد.

همچنین باتوجه‌به هماهنگی‌های صورت‌گرفته با شرکت‌های آب و فاضلاب دو استان، شرکت آب منطقه‌ای البرز و نیز شرکت مادرتخصصی مدیریت منابع آب ایران و تشکیل کارگروه‌های استانی در تهران و البرز و تعامل با ادارات جهاد کشاورزی بخش دیگری از نیاز آبی باغ‌ها از محل پساب تصفیه‌خانه‌های موجود و همچنین چاه‌های کشاورزی تأمین شد.

همدلی مردم و صرفه‌جویی در مصرف موجب شد تا شرکت آب منطقه‌ای تهران با هماهنگی‌های به‌عمل‌آمده با مسئولان ذی‌ربط برنامه‌ریزی لازم جهت تأمین آب یک دوره آبیاری باغ‌ها را انجام داده و از تاریخ هشتم تا بیستم مردادماه جاری رهاسازی آب از سد مخزنی امیرکبیر به‌منظور سیراب نمودن باغ‌ها عملیاتی شد.