تعامل سازنده را درباره آرش دنبال می‌کنیم
تعامل سازنده را درباره آرش دنبال می‌کنیم
معاون وزیر نفت گفت: نظر رسمی ما را در مورد میدان نفتی آرش وزیر نفت اعلام کرده اند و ما هم از نظر ایشان تبعیت می‌کنیم. بنابراین سیاست ما در وزارت نفت این است که به جای رقابت بازدارنده تعامل سازنده داشته باشیم.

محسن خجسته‌مهر مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران، در گفتگو با خبرنگار«نبض انرژی» در پاسخ به اینکه آیا ادعاهای مطرح شده از سوی کویت و عربستان در خصوص میدان آرش درست است، گفت: نظر رسمی ما را وزیر نفت در مورد میدان نفتی آرش اعلام کرده‌اند و ما هم از نظر وزیر تبعیت می‌کنیم.

وی افزود: سیاست ما در وزارت نفت این است که به جای رقابت بازدارنده تعامل سازنده داشته باشیم. هم اکنون این موضوع با مذاکرات فنی و مذاکراتی که وزارت امور خارجه عهده دار آن است، دنبال می شود.

مدیرعامل شرکت ملی نفت همچنین در پاسخ به این سوال که آیا ایران برنامه ای برای تعیین حدود مرزی دارد، گفت: تعیین حدود مرزی در میدان آرش را وزارت خارجه دنبال می کند.

خجسته‌مهر با بیان اینکه هم اکنون ۱۱ میلیارد دلار قرارداد آی‌پی‌سی در حال اجرا داریم، افزود: ۳.۱ میلیارد دلار قرارداد نیز به‌زودی تنفیذ می‌شود و در مجموع با مذاکراتی که انجام می‌دهیم و به‌تدریج به قرارداد می‌رسند، مجموع قراردادها به ۶۰ میلیارد دلار می‌رسد.

وی با بیان این که در مجموع ۶۰ میلیارد دلار قرارداد نفتی در حال اجرا و مذاکره برای نهایی شدن داریم، تصریح کرد: در نیمه دوم امسال ۸ میلیارد دلار در زمینه دو میدان مشترک نفتی منعقد خواهد شد.