بازدید هیئت فنی ایران از بالادست سد کجکی برای نخستین بار
بازدید هیئت فنی ایران از بالادست سد کجکی برای نخستین بار
معاون آب و آبفای وزارت نیرو گفت: برای نخستین بار از زمان معاهده سال 1351 رودخانه هیرمند و تشکیل کمیساران آب این رودخانه، هیأت فنی جمهوری اسلامی ایران از محل ایستگاه آبسنجی دهراود در بالادست سد کجکی بر روی رودخانه هیرمند بازدید کرد.

به گزارش خبرنگار «نبض انرژی» محمد جوانبخت با اشاره به پذیرش درخواست کمیسار ایران برای بازدید از ایستگاه دهراود افزود: براساس معاهده، در مواقعی که تأمین حقابه کشورمان از سوی افغانستان صورت نمی‌پذیرد با درخواست طرف ایرانی، از ایستگاه دهراود بازدید می شود.

معاون وزیر نیرو تصریح کرد: هیئت کارشناسی ایران پس از مشاهده میزان آب رودخانه در ایستگاه آب سنجی دهراود، خواستار تحویل حقابه جمهوری اسلامی ایران شد و توافق شد در نشست های کمیته فنی در آینده نزدیک درخصوص نحوه تحویل حقابه تصمیم گیری شود.

محمد جوانبخت اعلام کرد که در سالهای گذشته امکان بازدید کمیساران از ایستگاه دهراود فراهم نشده بود اما با پیگیری‌ و هماهنگی‌های دیپلماتیک وزارت امور خارجه، این امکان برای اولین بار فراهم شده است و هیاتی متشکل از مدیرکل رودخانه‌های مرزی و آب های مشترک وزارت نیرو، مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای سیستان و بلوچستان و معاون استاندار این استان از محل ایستگاه بازدید به عمل آوردند.