تامین برق صنایع در راستای تحقق شعار سال و «جهش تولید»| تسریع در اجرای طرح نهضت ملی مسکن
تامین برق صنایع در راستای تحقق شعار سال و «جهش تولید»| تسریع در اجرای طرح نهضت ملی مسکن
تامین برق کشور در شرایطی رقم می‌خورد که تامین 100 درصدی اعتبارات عمرانی زمینه تبدیل شدن کشور به کارگاه توسعه را فراهم کرده و از طرفی طرح‌هایی نظیر نهضت ملی مسکن سرعت گرفته است که این مسئله نیاز تامین برق صنایع انرژی‌بَر را افزایش می‌دهد.

به گزارش خبرنگار «نبض انرژی»  میزان مصرف برق در بخش‌های مختلف اعم از خانگی، تولیدی، تجاری، صنعتی و کشاورزی در حالی در روزهای اخیر با رکوردشکنی‌های پیاپی روبرو شد که صنعت برق کشور در مدیریت تامین برق مطمئن و پایدار برای همه بخش‌ها موفق ظاهر شد.
بر اساس گزارش‌های شرکت مدیریت شبکه برق ایران، در روزهای یکم تا چهاردم مرداد ماه، چهار بار میزان نیاز به مصرف برق از مرز 72 هزار مگاوات گذشت. به طوری‌که میزان نیاز به مصرف برق در یکم مرداد 72 هزار و 93 مگاوات، در دوم مرداد 72 هزار و 724 مگاوات، در یازدهم مرداد 72 هزار و 415 مگاوات و در چهاردهم مرداد 72 هزار و 590 مگاوات به ثبت رسید.
این در حالی است که با توجه به شرایط تولید، عرضه مناسب و کاهش قیمت محصولات انرژی بر در فصل تابستان، برق لازم برای جهش تولید و تحقق شعار سال تامین شده است.

پیشبرد طرح نهضت ملی مسکن و ضرورت تامین برق صنایع انرژی‌بر
نکته اینکه تامین برق کشور در شرایطی رقم می‌خورد که تامین 100 درصدی اعتبارات عمرانی زمینه تبدیل شدن کشور به کارگاه توسعه را فراهم کرده و از طرفی طرح‌هایی نظیر نهضت ملی مسکن سرعت گرفته است که این مسئله نیاز تامین برق صنایع انرژی‌بَر را افزایش می‌دهد.
از سوی دیگر، جریان انرژی برق حتی در شرایط افزایش قابل ملاحظه دمای هوا در سراسر کشور پایداری خود را حفظ کرده و طی روزهای گذشته به دنبال افزایش جهانی دمای هوا، کشور ایران نیز گرمترین روزهای خود را سپری کرد و چهارشنبه، 11 مرداد گرم‌ترین روز 1402 در کشور به ثبت رسید به‌طوری‌که بسیاری از شهرهای جنوب کشور دمای بالای 50 درجه و تهران نیز دمای 40 درجه را تجربه کردند؛ با همه این تفاسیر هیچ‌گونه خاموشی در بخش‌های مختلف از جمله خانگی و صنعتی اعمال نشد.
این گزارش اضافه می‌کند تامین پایدار برق در سایه ناترازی 15 هزار مگاواتی معادل 25 درصد از نیاز بازار در زمان شروع فعالیت دولت سیزدهم و طی سال‌های1401و1402 درحالی به سرانجام رسید که هیچ سیاستی مبنی بر ایجاد نارضایتی اجتماعی نظیر افزایش قیمت حامل‌های انرژی اعمال نشد و در عوض برای مدیریت مصرف برق آنچه که مورد توجه وزارت نیرو قرار گرفت پیشبرد سیاست‌های تشویقی بود، در این زمینه می‌توان به اجرای سراسری طرح پاداش صرفه‌جویی در بخش خانگی که البته با دستاوردهای ارزنده‌ای برای مشترکان، صنعت برق و نیز بخش تولید کشور همراه شد  اشاره کرد؛ از زمان اجرای این طرح یک سوم مشترکان خانگی مشمول دریافت پاداش شدند.