۱۰‌هزار متر‌مکعب مخزن ذخیره آب در جنوب سیستان و بلوچستان به بهره‌برداری می‌رسد
۱۰‌هزار متر‌مکعب مخزن ذخیره آب در جنوب سیستان و بلوچستان به بهره‌برداری می‌رسد
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: بهره‌برداری از ۱۰ هزار مترمکعب مخزن ذخیره آب جدید برای مجتمع زیرمجموعه سد زیردان در مراحل نهایی قرار دارد.

به گزارش خبرنگار «نبض انرژی» “منصور بیجار” در جریان بازدید از پروژه‌های در دست احداث و سرکشی از وضعیت آب در تعدادی از روستاهای دچار تنش آبی که با حضور نماینده مردم چابهار در مجلس شورای اسلامی و مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان صورت گرفت، بیان کرد: به منظور تأمین ذخیره و افزایش ظرفیت انتقال آب از سد زیردان به روستاهای زیرمجموعه مجتمع تَلَنگ، پُلان و پیرسهراب در شهرستان‌های چابهار، دشتیاری و قصرقند، ۱۰‌هزار مترمکعب مخزن ذخیره در محل تصفیه‌خانه وارد مدار می‌شود.

وی با بیان اینکه هم‌اکنون این مخزن در مرحله آبگیری قرار دارد، افزود: با وارد مدار شدن این مخزن طی چند روز آینده، تنش‌های آبی در ساعات اوج مصرف به کمترین میزان خواهد رسید.
​معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سیستان و بلوچستان از وارد مدار شدن فیلتر‌های جدید تصفیه‌خانه پیرسهراب در شهریور ماه خبر داد و گفت: طرح نهایی تصفیه‌خانه زیردان با ظرفیت ۵۲۰ لیتر در ثانیه در مرحله تأمین اعتبار و انتخاب پیمانکار قرار دارد.
وی با اشاره به بازدید تعدادی از روستاها و بیان دغدغه‌های اهالی در خصوص قطعی آب عنوان کرد: مقرر شد اصلاح و تعویض شیرآلات معیوب در روستاهای دارای تنش آبی طی ۴۸ ساعت آینده انجام شود.