نایب رییس کمیسیون انرژی مجلس ونزوئلا از جمله کشورهایی است که وزارت نفت از آغاز فعالیت خود در دولت سیزدهم، طراحی و اجرای پروژه ساخت پالایشگاه فراسرزمینی را در دستور کار قرار داده که در حقیقت موفقیت در صادرات فناوری محسوب می‌شود.

به گزارش «نبض انرژی» هادی بیگی نژاد گفت: ایران جزو معدود کشورهایی است که قدرت پالایشگاه سازی دارد و امروز برای دیگر کشورها پالایشگاه می‌سازد یا آن پالایشگاه را احیاء می‌کند.

نایب رییس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی فعالیت دولت سیزدهم در حوزه نفت و انرژی در دیگر سرزمین‌ها را تحولی جدید عنوان کرد و گفت: این سیاست سبب استحکام روابط با دیگر کشورها از جمله ونزوئلا می‌شود.

بیگی نژاد با تاکید بر اینکه ونزوئلا یک کشور مستعد در حوزه معدنی، ‌ کشاورزی، نفتی و پتروشیمی است که جمهوری اسلامی از این ظرفیت استفاده می‌کند، ادامه داد: تعدادی از اعضای کمیسیون انرژی برای اطمینان از فعالیت وزارت نفت، به ونزوئلا سفر کرده و از نزدیک ساخت پالایشگاه فراسرزمینی در ونزوئلا و اقداماتی که مهندسان ایرانی در این کشور انجام می‌دهند، ‌ مشاهده کردند.

وی در توضیح روندکاری وزارت نفت در ونزوئلا ادامه داد: میعانات گازی ایران در ونزوئلا پالایش می‌شود و به هر میزان بتوانیم بسترهای توسعه نفتی و گازی ایران را در سایر کشورها فراهم کنیم به سود ایران و کشورهای مقصد است.

عضو هیات رییسه کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه تمام مبالغ فروش نفت به کشور باز می‌گردد، یادآور شد: جمهوری اسلامی ایران به هر میزان به کشورهای مختلف از جمله ونزوئلا نفت بفروشد، مبالغ حاصله به کشور باز می‌گردد و باید به افرادی که اقدامات موثر دولت در حوزه نفتی و گازی را تخریب می‌کنند گفت که دست‌کم آزاده باشید.

چبیگی نژاد ادامه داد: مخربان گسترش روابط انرژی میان ایران و ونزوئلا به دنبال مقابله به مثل مانند دوران برجام هستند که دستاوردی جز صفر برای کشور نداشت.

وی خاطرنشان کرد: افزایش توسعه ارتباطات ایران و ونزوئلا در مسائل اقتصادی، ‌ کشاورزی، کشت فراسرزمینی، ‌پوشاک و دارو بسیار ارزشمند است و منتقدان به جای نقد غیرمنصفانه می‌توانند برای توسعه روابط در این حوزه‌ها راهکار پیشنهاد دهند.

منبع: ایرنا