تولید برق نیروگاه بندرعباس ۲۲ درصد رشد یافت
تولید برق نیروگاه بندرعباس ۲۲ درصد رشد یافت
مدیرعامل شرکت مدیریت تولید برق هرمزگان گفت: تولید برق توسط این نیروگاه در ۱۷ روز ابتدایی تیرماه فصل تابستان ۲۲ درصد رشد یافت.

به گزارش خبرنگار «نبض انرژی» به نقل از روابط عمومی شرکت مدیریت تولید برق هرمزگان، داریوش محمودی روز دوشنبه اظهار داشت: این نیروگاه در ورود به پیک تابستان افزون بر هزار و ۴۰ مگاوات تولید داشته که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۲ درصد رشد نشان می‌دهد.

وی با بیان اینکه این نیروگاه در ورود به پیک تابستان، در سال گذشته ۸۵۴ و در سال ۱۴۰۰ نیز ۷۶۸ مگاوات‌ساعت تولید داشته است، اظهار کرد: تمام تلاش نیروهای این نیروگاه براین است تا فصل گرم را بدون هیچ مانعی به پایان رسانده و تابستانی بدون خاموشی داشته باشیم.

مدیرعامل شرکت مدیریت تولید برق هرمزگان خاطرنشان کرد: در حال حاضر تمامی واحدهای نیروگاه بندرعباس با تمام توان و حداکثر ظرفیت در مدار بوده و روزانه به‌طور متوسط ۲۴ هزار و ۷۰۰ مگاوات‌ساعت انرژی تولید و به شبکه سراسری برق کشور تزریق می‌کند.

نیروگاه بندرعباس با چهار واحد بخار و ۲ واحد گازی با ظرفیت هزار و ۳۲۰ مگاوات به‌عنوان بزرگ‌ترین نیروگاه جنوب‌شرق کشور، نقش بسزایی در پایداری شبکه برق سراسری و تامین برق استان هرمزگان دارد.