نخستین سری از کتاب‌های مستندسازی تجارب خبرگان برق حرارتی رونمایی شد
نخستین سری از کتاب‌های مستندسازی تجارب خبرگان برق حرارتی رونمایی شد
وزیر نیرو در جلسه شورای برق به میزبانی شرکت برق حرارتی، ضمن رونمایی از نخستین سری کتاب‌های مجموعه مستدسازی تجارب خبرگان صنعت تولید برق حرارتی از چهار خبره عرصه نیروگاهی کشور تقدیر کرد.

به گزارش«نبض انرژی»  این کتاب‌ها روایتی از تجارب و آموخته‌های چهار خبره صنعت برق یعنی غلامرضا مهرداد، محمدمهدی سپهر، مسعود شکیبا و سعید محسنی است و در این کتاب سعی شده است بخشی از تجارب ارزشمند آنان در قالب اثری ماندگار در شرکت برق حرارتی جهت بهره‌مندی سایر کارکنان به یادگار باقی بماند.
مرحله جدید پروژه مدیریت دانش در شرکت برق حرارتی از پاییز سال گذشته به صورت همزمان در ستاد برق حرارتی و شرکت‌های تابعه و وابسته در حال پیاده‌سازی بوده و اهدافی از قبیل تدوین نقشه راه مدیریت دانش و ایجاد شبکه دانش برای صنعت تولید نیروی برق حرارتی، امکان برقراری ارتباط دانشی بین‌تمامی نیروگاه‌ها از طریق استقرار نرم‌افزار یکپارچه مدیریت دانش با بیش از 11 هزار کاربر و کاهش دوباره‌کاری‌‌ها را در طرح‌های ساخت نیروگاه‌ها و مستندسازی تجارب پروژه‌ها دنبال می‌کند.

تقدیر وزیر نیرو از چهار خبره صنعت برق کشور
غلامرضا مهرداد در سال 1362 در نیروگاه شهید منتظری اصفهان در بخش تولید و در سطح پایه سازمانی به عنوان مهندسی کارورز شروع به فعالیت کرده و طی 6 سال خدمت در نیروگاه شهید منتظری سمت‌های معاون اداره بهره‌برداری و رئیس اداره بهره‌برداری نیروگاه را بر عهده داشت. وی در سال 68 به دفتر فنی تولید شرکت توانیر(شرکت برق حرارتی فعلی) منتقل شده و در رده کارشناسی فعالیت خود را ادامه داده و به تدریج با گذراندن سمت‌های کارشناسی ارشد، رئیس گروه، معاون دفتر و در نهایت با حدود هشت سال فعالیت پیوسته به عنوان مدیرکل دفتر فنی تولید در سال 98 دوران خدمت خود را در صنعت برق به پایان رسانده و بازنشسته شدند.
محمدمهدی سپهر با بیش از 34 سال سابقه کاری در صنعت برق به عنوان مشاور و نماینده منتخب مدیرعامل در کمیته‌های تخصصی و قائم مقام مدیرعامل در امور طرح‌های شرکت برق حرارتی و همچنین معاون مهندسی؛ مجری طرح‌های نیروگاه BOT، مدیر دفتر فنی طرح‌های نیروگاه BOT و مدیر پروژه‌های خطوط انتقال سازمان توسعه برق ایران مشغول به فعالیت بوده است.
مسعود شکیبا دانش آموخته مهندسی برق از دانشگاه صنعتی شریف از سال 59 به عنوان کارشناس آموزش، کارشناس برنامه‌ریزی برق، مدیر برنامه‌ریزی توسعه نیروگاه‌ها در حوزه ستادی برق وزارت نیرو و مدیر مهندسی طرح‌های گازی، مجری طرح‌های گازی و عضو هیئت مدیره سازمان توسعه برق ایران فعالیت داشته است. وی از سال 84 به عنوان معاون مهندسی به شرکت مپنا ملحق شد و پس از آن به مدت پنج سال عهده‌دار مدیرعاملی بخش مهندسی و تولید گروه مپنا بود که پس از تجدید ساختار سازمان در سال 89 در گروه مپنا به عنوان مدیرعامل بخش تولید تا انتهای سال 92 به فعالیت ادامه داد. وی در مهرماه 95 با حکمی به عنوان بخش برق گروه مپنا انتخاب شد و در سال 98 با سابقه نزدیک به 40 سال خدمت در عرصه صنعت برق کشور به درجه بازنشستگی نائل شد.
سعید محسنی دانش‌آموخته کارشناسی و کارشناسی ارشد برق دانشگاه صنعتی شریف اصفهان است. تجربه کاری او از سال 74 به عنوان کارشناس کنترل کیفیت در مرکز تحقیقات مهندسی جهاد اصفهان آغاز شد. وی در سال 76 همکاری خود را با شرکت برق منطقه‌ای اصفهان از کارشناسی تحقیقات و مطالعات سیستم آغاز کرده و در ادامه در دفترهای مهندسی طرح‌ها، مدیریت مصرف، بازرسی و کنترل کیفیت و مجری طرح پست‌ها مشغول به کار بوده است. از سال 89 تا 95 نیز به ترتیب مسئولیت معاونت‌های برنامه‌ریزی و تحقیقات، طرح و توسعه و منابع انسانی شرکت یاد شده را به عهده داشته و در هیات مدیره نیز عضو بوده است. سال 95 نیز با تشکیل شرکت‌های تولید نیروی برق وی به عنوان مدیرعامل شرکت تولید نیروی برق اصفهان به مجموعه شرکت برق حرارتی ملحق شد و در حال حاضر به عنوان مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای اصفهان مشغول به فعالیت است و این کتاب را به عنوان مستندسازی فعالیت‌ها و تجارب حرفه‌ای تاکنون خود برای استفاده متخصصان صنعت برق به رشته تحریر درآورده است.
شایان ذکر است: نسخه الکترونیک کتاب‌های یاد شده در وبگاه شرکت مادرتخصصی تولید نیروی برق حرارتی درج شده است و علاقه‌مندان برای تهیه نسخه چاپی کتاب‌ها می‌‌توانند به دفتر روابط عمومی این شرکت مراجعه کنند.