نرخ خوراک نباید روی کلیت بازار سرمایه تاثیرگذار باشد
نرخ خوراک نباید روی کلیت بازار سرمایه تاثیرگذار باشد
یک کارشناس بازار سرمایه با اشاره به مصوبه افزایش نرخ گاز خوراک و سوخت صنایع گفت: آنچه که باعث شد کلیت بازار سرمایه تحت تاثیر این نامه قرار بگیرد، نوع و زمان ابلاغیه و همچنین شایعات پیرامون آن بوده است.

به گزارش «نبض انرژی» محمدعلی احمدزاده اصل،  با تاکید به اینکه کلیت بازار سرمایه به هیچ عنوان نباید تحت تاثیر این نوع اخبار قرار بگیرد افزود: به هر حال موضوعی اتفاق افتاده اما درست نیست کل بازار سرمایه تحت تاثیر آن قرار بگیرد و به جریان منفی کردن بازار اثر مضاعف گذاشته و باعث افت آن شود. به طور کلی صنعت اوره و متانول و شرکت‌های زیر مجموعه این دو صنعت از این موضوع تاثیر می‌پذیرند.

وی با اشاره به نحوه اعلام بخشنامه گفت: نحوه اعلام این بخشنامه و حواشی آن بر بازار تاثیر گذاشته است،  بیان کرد: معمولا اخبار مربوط به نرخ خوراک پتروشیمی و … طی حداقل ۲۰ سال گذشته روی جو بازار تاثیرگذار بوده و صنایع بزرگ و بالادستی که امکان توسعه دارند را با چالش مواجه کرده است.

احمدزاده اصل با بیان اینکه دولت باید از ظرفیت بازار سرمایه در راستای سیاست‌های کلی خود یعنی مهار تورم و رشد تولید استفاده کند، افزود: باید به سمت منافع مردم و شفاف سازی بیشتر در اقتصاد حرکت کرد؛  کشور نیاز به ثبات در سیاست‌های ابلاغی دارد، بنابراین با توجه به ظرفیت و شفافیت خوب بازار سرمایه،  بهتر است کانون توجه سیاست گذاران اقتصادی باشد تا ارزش بازار بیش از پیش حفظ شود.

منبع: ایسنا