رکورد تولید برق در شرکت مدیریت تولید برق هرمزگان شکسته شد
رکورد تولید برق در شرکت مدیریت تولید برق هرمزگان شکسته شد
مدیرعامل شرکت مدیریت تولید برق هرمزگان از ثبت رکورد جدید تولید انرژی، با تولید یک هزار و ۳۰ مگاوات‌ساعت در این نیروگاه طی اولین روز تابستان امسال خبر داد.

به گزارش خبرنگار «نبض انرژی» “داریوش محمودی” عنوان کرد: با اتمام تعمیرات اساسی واحد ۴ بخار نیروگاه و با به‌کارگیری این واحد ظرفیت تولید برق در ساعت به یک‌هزار و سی‌مگاوات و در یک شبانه‌روز به ۲۴ هزار و ۷۰۰ مگاوات افزایش پیدا کرد، که رکورد کم‌سابقه‌ای در تولید برق به‌شمار می‌آید.
مدیرعامل شرکت مدیریت تولید برق هرمزگان افزود: حدود ۹۰ درصد قطعات به کار رفته جهت تعمیرات واحد ۴ از ساخت داخل و شرکت‌های دانش‌بنیان تامین شده است.
محمودی با اشاره به تخصص و تجربه متخصصان نیروگاه بندرعباس و صنعت برق کشور در تعمیرات واحد‌های نیروگاهی تصریح کرد: ایام گرم سال به‌دلیل مصرف بالای انرژی برق، شرایط حساسی را برای نیروگاه‌های کشور به‌ویژه نیروگاه‌های حرارتی ایجاد می‌کند، که تولید انرژی جز با مراقبت‌های اصولی، بهره‌برداری صحیح و تعمیرات به‌موقع میسر نمی‌شود، که در این‌نیروگاه با انجام تعمیرات اساسی واحد ۴ بخار به‌وقوع پیوست، که شاهد رشد چشم‌گیر تولید در این واحد هستیم.
مدیرعامل نیروگاه بندرعباس تولید یک هزار و ۳۰ مگاوات‌ساعت را یک رکورد کم‌سابقه برشمرد و افزود: این رکورد، با تلاش بی‌وقفه و شبانه‌روزی متخصصان این‌نیروگاه با اتکا به خودباوری بدست آمده و با به مدار آمدن واحد چهار بخار و افزایش توان عملی این نیروگاه، ظرفیت تولید نیز در یک شبانه‌روز  به ۲۴ هزار و ۷۰۰ مگاوات‌ساعت ارتقا پیدا کرد.
محمودی در پایان با اعلام این‌که با در مدار قرار گرفتن واحد بخار شماره ۴  تمامی واحد‌های تولیدی این نیروگاه، جهت گذر از پیک تابستان ۱۴۰۲ در مدار هستند، اضافه کرد: تلاش بی‌وقفه و شبانه‌روزی پرسنل صنعت برق، به‌ویژه انجام تعمیرات در تمامی ساعات تعطیلات، برای راه‌اندازی واحد‌های نیروگاه و تولید برق در ساعت اوج مصرف ستودنی بوده و جای تقدیر و تشکر دارد.