نرم افزاری بومی برای صنعت پتروشیمی طراحی شد
نرم افزاری بومی برای صنعت پتروشیمی طراحی شد
یک شرکت دانش‌بنیان موفق به طراحی سامانه‌های اتوماسیون اداری برای صنعت پتروشیمی شده اند.

به گزارش خبرنگار «نبض انرژی»علیرضا صفایی مدیرعامل یک شرکت دانش‌بنیان، ضمن اشاره به فعالیت‌های این مجموعه دانش‌بنیان در زمینه صنعت تولید نرم‌افزار‌های اتوماسیون اداری و همچنین نرم‌افزار‌های تحت وب بیان کرد: این شرکت با آنالیز، طراحی و پیاده سازی نرم افزار‌های MIS، کار خود را آغازکرده و با به کارگیری تکنولوژی‌های روز نرم افزاری و استفاده از کارشناسان و مشاوران و فراهم سازی زمینه‌های مساعد جهت افزایش سرعت و دقت در تولید محصولات توانسته یک محصول جامع و کامل را به بازار نرم افزار ایران ارائه کند.

این فعال حوزه پژوهش به توضیح بیشتر در خصوص محصول دانش‌بنیان MIS پرداخت و گفت: این محصول نرم افزاری تشکیل شده از ۱۶ سامانه شامل سامانه جامع کنترل تولید ویژه صنایع پتروشیمی، سامانه جامع مهندسی عمومی ویژه صنایع پتروشیمی، سامانه جامع استاندارد‌های مهندسی، سامانه جامع نظام پیشنهادات، سامانه جامع ارتباطات و مخابرات، سامانه جامع مدیریت جلسات، سامانه جامع واحد فناوری اطلاعات، سامانه جامع کنترل تردد، سامانه جامع مدیریت قرارداد‌ها و مناقصات، سامانه جامع آرشیو روزنامه‌ها و نرم شناسایی اپتیکی است.

وی ادامه داد: این محصول بازار بزرگی دارد چرا که صنعت پترشیمی صنعت بزرگی به شمار می‌رود و به یکپارچه و مکانیزه شدن صنعت پتروشیمی منجر می‌شود.

صفایی یادآور شد: این نرم افزار می‌تواند برای همه صنایع تولیدی کاربردی باشد، ولی تمرکز مجموعه  بر صنعت پتروشیمی بوده است.

مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان با بیان این‌که سایر شرکت‌های داخلی برای محصول مشابه به تمامی سامانه‌های موجود در این نرم افزار نپرداخته اند و فقط به یک یا چند کارکرد توجه کرده‌اند در خصوص مزیت رقابتی آن در مقابل مشابهات خارجی گفت: این محصول کاملا بومی سازی شده و مطابق با فرآیند و نیاز‌های داخلی کشور و با قیمتی بسیار مناسب‌تر از نمونه‌های خارجی عرضه می‌شود. از طرفی مشاوران، پشتیبان‌ها و کارشناسان خدمات پس از فروش این محصول برای آموزش و راهنمایی در دسترس هستند.

این فعال حوزه فناور جلوگیری از خروج ارز را یکی از مهمترین ویژگی‌ها و کارکرد‌های این محصول دانست.

وی در خصوص اشتغال ایجاد شده در این شرکت گفت: در حال حاضر ۷ نفر به صورت مستقیم مشغول به فعالیت هستند در حالیکه این عدد برای اشتغال غیرمستقیم با توجه به سفارشات انجام شده، خرید‌ها و حلقه کسب و کار ایجاد شده توسط این مجموعه بسیار بالاتر است.

صفایی با تاکید بر اینکه حمایت‌های آن معاونت محترم منجر به رشد شرکت‌های خلاق و دانش‌بنیان منجر می‌شود گفت: با توجه به اینکه محصولات دانش‌بنیان در حال توسعه هستند امیدواریم که حمایت‌ها نیز مستمر باشند چرا که بازار آن در کشور وجود دارد.