رهبر انقلاب: ۲۰ هزار مگاوات از برق کشور باید برق هسته‌ای باشد
رهبر انقلاب: ۲۰ هزار مگاوات از برق کشور باید برق هسته‌ای باشد
رهبر انقلاب گفت: الان حدود هزار مگاوات ما از برق هسته‌ای داریم استفاده می‌کنیم و طراحی برای بیشترش هم هست اما هدف بیست هزار مگاوات است؛ از حدود هشتاد نود هزار مگاواتی که کشور در مثلاً آینده‌ی متوسط در میان مدت احتیاج دارد حتماً بیست هزار مگاواتش باید هسته‌ای باشد. هم صرفه‌ی مالی دارد هم صرفه‌ی زیستی دارد هم صرفه‌ی محیطی دارد؛ این را بطور جدّی و به صورت برنامه‌ریزی شده دنبال بکنید.

به گزارش خبرنگار «نبض انرژی»  جمعی از دانشمندان، متخصصان، کارشناسان و مسئولان صنعت هسته‌ای کشور صبح امروز (یکشنبه) با حضور در حسینیه امام خمینی (ره) با رهبر انقلاب اسلامی دیدار کردند.

پیش از این دیدار رهبر انقلاب از نمایشگاه دستاوردهای صنعت هسته ای که در حسینه امام خمینی برپا شده است، بازدید کردند.

ایشان فرمودند:  الان حدود هزار مگاوات ما از برق هسته‌ای داریم استفاده میکنیم و طراحی برای بیشترش هم هست اما هدف بیست هزار مگاوات است؛ از حدود هشتاد نود هزار مگاواتی که کشور در مثلاً آینده‌ی متوسط در میان مدت احتیاج دارد حتماً بیست هزار مگاواتش باید هسته‌ای باشد. هم صرفه‌ی مالی دارد هم صرفه‌ی زیستی دارد هم صرفه‌ی محیطی دارد؛ این را بطور جدّی و به صورت برنامه‌ریزی شده دنبال بکنید.

رهبر انقلاب گفت: روی نیروگاه‌های توان پایین، کم‌ظرفیت کار بشود. شنیدم در دنیا معمول این است که بیشتر روی نیروگاه‌های با ظرفیت پایین کار می کنند، صد مگاوات، دویست مگاوات حتی کمتر از صد مگاوات. ما برای بخشهای مختلف به این ظرفیتها یعنی نیروگاه‌های کم توان و کم ظرفیت احتیاج داریم.