مسئله انتقال پساب به پتروشیمی بلاتکلیف است
مسئله انتقال پساب به پتروشیمی بلاتکلیف است
نماینده مردم بجنورد، گرمه، جاجرم، رازو جرگلان و مانه و سملقان در مجلس شورای اسلامی گفت: مسئله انتقال پساب به پتروشیمی در حالت بلاتکلیف قرار دارد و تاکنون این موضوع تعیین تکلیف نشده است.

به گزارش خبرنگار «نبض انرژی» سید محمد پاکمهر، نماینده مردم بجنورد، گرمه، جاجرم، رازو جرگلان و مانه و سملقان در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: انتقال پساب به پتروشیمی در حالت بلاتکلیف قرار دارد و این مسئله تا به امروز حل نشده است.

وی ابراز داشت: تاکنون قیمت تعرفه فاضلاب که باید به پتروشیمی پرداخت شود، مشخص نشده و در وضعیت بلاتکلیف قرار دارد.

پاکمهر با اشاره به اینکه دانشگاه پتروشیمی در محل دانشگاه بجنورد احداث می‌شود، اظهار داشت: دانشکده پتروشیمی یک ظرفیت قانونی است.

وی ادامه داد: در قانون جهش تولید دانش‌بنیان، مطرح شده که صنایع می‌توانند در راستای تحقیق و توسعه دستگاه خود با دانشگاه مربوطه تفاهم‌نامه ایجاد و از مالیات قطعی شده به آن دانشگاه کمک کنند.

پاکمهر اضافه کرد: به طور مثال اگر پتروشیمی ۵۰۰ میلیارد تومان مالیات پرداخت می‌کند، می‌تواند بخشی را در حوزه مسئولیت اجتماعی به دانشگاه بجنورد کمک کند و دانشکده پتروشیمی ایجاد شود.

وی با اشاره به اینکه دانشکده پتروشیمی به‌زودی در دانشگاه بجنورد برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: در این راستا جلسه‌ای با حضور پتروشیمی، دانشگاه بجنورد و اداره مالیات برگزار شد، ایجاد این دانشکده قانونی است که شیوه‌نامه نوشته شده، فقط باید مشخص شود که پتروشیمی چه مبلغی را به دانشکده می‌دهد.

نماینده مردم بجنورد، گرمه، جاجرم، مانه و سملقان و رازو جرگلان در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: گفتنی است که این عمل برای کارخانه آلومینا و لوله گستر اسفراین اجرایی خواهد شد.