تشریح نحوه دریافت پاداش صرفه‌جویی مصرف برق از وزارت نیرو
تشریح نحوه دریافت پاداش صرفه‌جویی مصرف برق از وزارت نیرو
طرح سراسری پاداش صرفه‌جویی برق از ابتدای خرداد‌ماه اجرایی خواهد شد و براساس آن قرار است تمام مشترکان برق کشور در هر پلکان مصرفی، بتوانند از طرح‌های تشویقی وزارت نیرو در قبوض خود بهره‌مند شوند، فقط و فقط به‌شرط آنکه نسبت به میزان مصرف برق خود در زمان مشابه سال گذشته، کاهش مصرف داشته باشند.

به گزارش خبرنگار «نبض انرژی» مصرف برق طی سال‌های اخیر به دلیل عدم مدیریت مصرف در زمان تابستان روند افزایشی پیدا می‌کند و برهمین اساس وزارت نیرو برای چلوگیری از خاموشی برق بخش خانگی و صنایع در سال جاری پاداشی را برای مشترکان در نظر گرفته است تا از این طریق بتواند برق مورد نیاز را تامین کند.

براساس این گزارش “آغاز طرح سراسری پاداش صرفه‌جویی برق از ابتدای خرداد‌ماه” از سوی وزیر نیرو به صورت رسمی اعلام شد.

طبق این طرح، قرار است تمام مشترکان برق کشور در هر پلکان مصرفی، بتوانند از طرح‌های تشویقی وزارت نیرو در قبوض خود بهره‌مند شوند، فقط و فقط به‌شرط آنکه نسبت به میزان مصرف برق خود در زمان مشابه سال گذشته، کاهش مصرف داشته باشند.

وزیر نیرو اجرای طرح پاداش صرفه‌جویی را برنامه اصلی وزارت نیرو برای مدیریت برق خانگی برشمرده و معتقد است که این طرح از ابتدای خردادماه اجرایی می‌شود. این برنامه برای همه اقشار مردم درنظر گرفته شده و نرخ این پاداش تا 2000 تومان به ازای هر کیلووات خواهد بود. همچنین نرخ خرید برق در مناطق عادی 100 تومان و در مناطق گرمسیری 25 تومان است، یعنی بیش از بیست برابر نرخ برق، پاداش پرداخت می‌شود که این پاداش در قبوض درج خواهد شد. مشترکان در این مناطق می‌توانند با خاموش کردن یک کولر اضافه در طول شبانه روز و تنظیم دمای کولرها بر درجه 24، ماهانه تا یک میلیون تومان پاداش دریافت کنند.

گفتنی است؛ 80 درصد مشترکان خانگی زیر الگوی مصرف، برق مصرف می‌کنند و فقط 20 درصد از مشترکان مصرف بالایی دارند، که از همین 20 درصد مشترک پرمصرف هم حدود 4 درصد از مشترکان مصرفشان بسیار بالا است که بایستی راهکارهایی را برای کاهش مصرف اتخاذ کنند، در غیر این صورت مشمول تعرفه‌های پلکانی خواهند شد و مصوبات قانونی برای آنها اجرا می‌شود.