پایان آبرسانی سیار به ۶ روستای هرمزگان با تکمیل طرح جهاد آبرسانی
پایان آبرسانی سیار به ۶ روستای هرمزگان با تکمیل طرح جهاد آبرسانی
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان از اجرای طرح‌های تاثیرگذار در تامین آب پایدار شهرستان سیریک و آبرسانی به ۶ روستا با تکمیل طرح جهاد آبرسانی خبر داد.

به گزارش خبرنگار «نبض انرژی»  “عبدالحمید حمزه‌پور” در جریان بازدید از آب‌شیرین‌کن زیارت و طرح جهاد آبرسانی در شهرستان سیریک بیان کرد: با نگاه ویژه دولت مردمی، روند آبرسانی به شهرستان سیریک از سال گذشته وارد فاز جدیدی شده، به طوری که امسال در دومین سال متوالی، یک پروژه بزرگ دیگر طی ماه‌های آتی در این شهرستان به ثمر خواهد نشست.
وی با بیان اینکه این طرح تاثیر به سزایی در تامین نیاز آبی شهرستان خوهد داشت، افزود: با حمایت استاندار، سال گذشته در بخش بمانی این شهرستان با اجرای یک پروژه ضربتی مسئله آب شرب جمعیت زیادی از سیریک مرتفع شد و امسال پروژه بزرگ آبرسانی از آب‌شیرین‌کن زیارت نیز وارد مدار بهره‌برداری خواهد شد.
به گفته وی، این مهم سبب می‌شود کل شهرستان سیریک از این پروژه تاثیر گرفته و شاهد پایداری آب در شهرها و روستاهای این شهرستان باشیم.
به گفته مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان، آب‌شیرین‌کن زیارت، ۳ هزار متر مکعب در شبانه‌روز ظرفیت دارد که مراحل پایانی آن در حال انجام و  بزودی وارد مدار بهره‌برداری خواهد شد.
حمزه‌پور ارزش کنونی این سرمایه‌گذاری را ۹۰۰ میلیارد ریال عنوان و تصریح کرد: با بهره‌برداری از این پروژه، علاوه بر بهره‌مندی جمعیتی بالغ بر ۳۰ هزار نفر در بخش مرکزی بخصوص دهستان بیابان، منابع فعلی تامین آب این محدوده به سایر مناطق اضافه و کل این شهرستان از پروژه آب‌شیرین‌کن زیارت تاثیر خواهند پذیرفت.
وی همچنین با اشاره به طرح جهاد آبرسانی به شش روستای این شهرستان، افزود: عملیات آبرسانی به ۶ روستای سرارو، همزانگ، گندمی، دوجمیلان، بند گرمان و زمین ملا در قالب جهاد آبرسانی در حال انجام است که با تکمیل آن، روند آبرسانی سیار به این روستاها متوقف و شبکه آبرسانی این روستاها برای اولین بار وارد مدار بهره‌برداری خواهد شد و ساکنان شش روستای یاد شده، از آب شرب پایدار بهره‌مند خواهند شد.
وی در تشریح حجم عملیات این پروژه گفت: در حال حاضر ۱۵.۵ کیلومتر از خط انتقال سرارو احداث شده است که با تکمیل ۱۱ کیلومتر دیگر و احداث یک باب مخزن و اتصال آن به آب شیرین کن زیارت و خط انتقال راونگ، جشن پایان آبرسانی سیار در این روستاها گرفته می شود.
حمزه‌پور، جمعیت این روستاها را بالغ بر دو هزار نفر عنوان کرد که در حال حاضر ۱۵ کیلومتر شبکه آبرسانی آن اجرا شده و آماده اتصال به خط انتقال سرارو است.
وی اعتبار پروژه جهاد آبرسانی را ۳۰۰ میلیارد ریال عنوان و اضافه کرد:  این اتفاق حاصل توجه ویژه دولت مردمی به بخش آب مناطق محروم دانست و استان هرمزگان از این سیاست مهم دولت، تاثیر گرفته و بدون شک اتفاقات خوشایندی در زمینه آبرسانی استان و بویژه شهرستان سیریک رقم خواهد خورد.