حجم ذخایر سدهای تامین کننده آب مشهد به زیر 10 درصد رسیده است
حجم ذخایر سدهای تامین کننده آب مشهد به زیر 10 درصد رسیده است
قائم‌مقام مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مشهد در نشست هم‌اندیشی با مدیران و مربیان کانون پرورش فکری گفت: حجم ذخایر سدهای تامین کننده آب مشهد به زیر 10 درصد رسیده که مشارکت مردم در کنار اجرای طرح‌های آبی ضروری و راهگشا خواهد بود.

به گزارش خبرنگار «نبض انرژی»  “سید محمد محمودی هاشمی” با اشاره به وضعیت بحرانی آب در شهرستان مشهد اظهار کرد: خشکسالی‌های اخیر موجب کاهش شدید منابع آبی شده به گونه‌ای که حجم ذخایر سدهای تامین کننده آب مشهد به زیر 10 درصد رسیده است.
وی افزود: پروژه‌های تأمین آب از سوی شرکت آب و فاضلاب با جدیت در حال انجام است و امیدواریم با همراهی شهروندان عزیز و اهتمام در مدیریت مصرف از شرایط بحرانی، به ویژه در تابستان پیش‌رو گذر کنیم.
وی فرهنگسازی در زمینه مصرف آب و تلاش برای آگاهی‌بخشی در خصوص بحران کم آبی را یکی از مهم‌ترین اولویت‌های اجتماعی دانست و افزود: شرکت آب و فاضلاب مشهد تاکنون با دستگاه‌های مختلف فرهنگی از جمله آموزش و پرورش، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان تبلیغات اسلامی، صدا و سیما، حوزه‌های علمیه و در حال حاضر نیز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، وارد همکاری‌های دوجانبه شده تا در زمینه فرهنگسازی و اطلاع‌رسانی هرچه بهتر و  بیشتر به اقشار مختلف جامعه گام عملی برداشته شود. محمودی هاشمی، توجه به موضوعات مربوط به آب و مدیریت مصرف را توسط مدیران و مربیان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خواستار شد و بر تولید محتوای لازم در این خصوص تاکید کرد.
بر اساس این گزارش، نشست هم‌اندیشی مدیران و مربیان کانون‌های پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهرستان مشهد با موضوع اهمیت و بحران آب در مجموعه فرهنگی ورزشی شرکت آب و فاضلاب مشهد برگزار شد.
در این نشست به 60 نفر از مدیران و مربیان کانون‌های پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهر مشهد در قالب کارگاه‌های مختلف، آموزش‌های لازم در خصوص وضعیت آبی شهرستان مشهد، چگونگی تأمین آب و شرایط بحرانی آن و نیز روش‌های مدیریت مصرف بهینه ارائه شد.