افزایش صادرات راهبرد نفت پاسارگاد در جنگ اقتصادی است/ افزایش ۳۳ درصدی تولید گامی در راستای تحقق جهش اقتصادی
افزایش صادرات راهبرد نفت پاسارگاد در جنگ اقتصادی است/ افزایش ۳۳ درصدی تولید گامی در راستای تحقق جهش اقتصادی
مدیر عامل نفت پاسارگاد گفت: افزایش توان صادراتی اولویت راهبردی نفت پاسارگاد در جنگ اقتصادی است.

به گزارش خبرنگار «نبض انرژی» به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل شرکت نفت پاسارگاد، دکتر مسعود اسفندیار روز چهارشنبه در آیین افتتاح مخازن توسعه انبارش مجتمع آبادان اظهار کرد: طرح مطالعاتی احداث 4 مخزن 5 هزار تنی در مجموع به ظرفیت 20 هزار تن از سال 92 در شرکت نفت پاسارگاد آغاز و تا سال 1400 با 36 درصد پیشرفت راکد باقی مانده بود اما پس از استقرار تیم مدیریتی جدید کار از سر گرفته شد.
وی افزود: از 28 خرداد پارسال که به پیمانکار ابلاغ شد، همه همکاران و کارگران طی 9 ماه در شیفت‌های مختلف و به صورت شبانه روزی و با جان و دل کار می کردند تا این طرح به بهره برداری رسید.
دکتر اسفندیار ادامه داد: با افزایش 20 هزار تنی ظرفیت مخازن و با توجه به 15 هزار تن مخزن قبلی در آبادان و 13 هزار تن مخازن ذخیره سازی در بندر ماهشهر، حجم انبارش به عدد قابل توجهی رسیده است.
وی همچنین بیان کرد: این مخازن می تواند به ما کمک کند تا به ظرفیت اسمی خودمان در تولید برسیم و همچنین کمک شایانی در بحث صادرات به نفت پاسارگاد خواهد کرد.
مدیرعامل نفت پاسارگاد افزود: در سال گذشته 700 هزار تن در رینگ صادراتی فروش انجام دادیم ولی این فروش به صورت ریالی صورت گرفت اما در نظر داریم امسال با دستورات مساعد وزیر محترم و سایر مسئولان روند فروش صادراتی را به صورت CFR انجام دهیم.
وی بیان کرد: طرح توسعه مخازن در زمان اجرا برای حدود 120 نفر اشتغالزایی کرد و در اوج گرما کارگران پرتلاش ما موفق به ساخت این مخازن شدند.
وی همچنین تصریح کرد: حدود 88 درصد از تاسیسات به کار برده شده برای ساخت این مخازن داخلی بود و با تکیه بر توان داخلی و مهندسان پرتلاش کشور خودمان موفق به اتمام این پروژه شدیم.
اسفندیار گفت: در سال گذشته 33 درصد رشد تولید داشتیم و امسال که از طرف مقام معظم رهبری با عنوان سال مهار تورم و رشد تولید نامگذاری شده این قول را می دهیم که افزایش تولید را بیش از پیش دنبال کنیم و در بحث صادرات با قدرت بیشتری تلاش کنیم.