ذخیره 63 درصدی آب در مخازن سدهای کردستان/ در پائین‌دست سدهای استان هیچ حادثه‌ای رخ نداده است
ذخیره 63 درصدی آب در مخازن سدهای کردستان/ در پائین‌دست سدهای استان هیچ حادثه‌ای رخ نداده است
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کردستان با اشاره به هشدارهای هواشناسی و مدیریت بحران برای مدیریت سیلاب و کنترل رواناب‌ها گفت: هیچ حادثه‌ای اراضی و روستاهای پائین‌دست سدهای استان را تهدید نمی‌کند.

به گزارش خبرنگار «نبض انرژی»  “آرش آریانژاد” افزود: تقریبا تمام سدهایی که در استان کردستان تأمین کننده آب شرب هستند از لحاظ تراز و مخزن نسبت به سال گذشته در شرایط بهتری قرار دارند و در حال حاضر 65 درصد آب در پشت سدهای استان موجود است.
وی با اشاره به سرریز سد گاران مریوان نیز اظهار داشت: با وجود اینکه بارش‌های این چند سال اخیر کاهش چشمگیری داشته اما با مدیریت صحیح منابع و مصارف آب، امسال نیز همچون سال گذشته شاهد سرریز سد گاران مریوان بودیم و  سرریز شدن سدهای سبدلو و عباس‌آباد بانه نیز محتمل است.
آریانژاد تاکید کرد: با توجه به مانور دریچه های خروجی سدها و مدیریت منابع و مصارف آب هیچ تهدیدی برای اراضی و روستاهای پائین دست وجود نداشته است.
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان کردستان با اشاره به اینکه حفاظت و صیانت از منابع آبی یک وظیفه همگانی و فرابخشی است، خاطرنشان کرد: با توجه به نزدیک شدن به فصل گرما و در راستای مدیریت بحران آب و چالش‌های پیش‌رو، تمامی ذینفعان و شهروندان گرامی در مصارف آب آشامیدنی، بهداشت و کشاورزی توجه ویژه‌ داشته باشند و سازمان‌های متولی این امر نیز بصورت جدی این موضوع را مورد توجه قرار دهند.