اجرای طرح‌های توسعه منابع آب استان قزوین شتاب گرفت/ پیشرفت 94 درصدی عملیات اجرایی احداث سد نهب
اجرای طرح‌های توسعه منابع آب استان قزوین شتاب گرفت/ پیشرفت 94 درصدی عملیات اجرایی احداث سد نهب
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان قزوین با بیان اینکه تزریق منابع مالی از محل مصوبات سفر رئیس جمهور به استان قزوین، روند اجرای طرح‌های توسعه منابع آبی استان قزوین را سرعت بخشیده است، گفت: اکنون عملیات اجرایی احداث سد نهب بیش از 94 درصد و کانال اصلی شبکه آبیاری این سد نیز حدود 53 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

به گزارش خبرنگار «نبض انرژی»   “منصور ستوده” گفت: با تخصیص منابع مالی از محل مصوبات سفر رئیس جمهور به استان قزوین، روند اجرایی طرح‌های توسعه منابع آب استان قزوین تسریع یافت.
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان قزوین با اشاره به پیشبرد اقدامات برای بهره‌برداری از سد مخزنی نهب و شبکه آبیاری این سد افزود: اعتبارات مصوب سفر ریاست جمهوری برای سد و شبکه آبیاری نهب مجموعاً بالغ بر 4500 میلیارد ریال بوده است که تا پایان سال گذشته حدود 1140 میلیارد ریال برای سد نهب و 460 میلیارد ریال برای شبکه آبیاری این سد در قالب اسناد خزانه اسلامی و اعتبارات نقدی ارائه شده است.
وی با اشاره به اهمیت تخصیص اعتبارات برای پیشبرد و عملیاتی کردن طرح‌ها، ادامه داد: هم‌اکنون سد نهب بیش از 94 درصد و کانال اصلی شبکه آبیاری این سد نیز حدود 53 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و پیش‌بینی می‌شود با تخصیص منابع مالی مورد نیاز در سال‌جاری، این سد و کانال اصلی شبکه آبیاری آن به بهره‌برداری کامل برسد.
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان قزوین یادآور شد: برای سد بالاخانلو نیز مبلغ 2000 میلیارد ریال از محل اعتبارات سفر مصوب که مبلغ 1050 میلیارد ریال آن در سال گذشته تخصیص داده شد؛ فرآیند اجرایی این سد نیز هم‌اکنون 75 درصد پیشرفت داشته و انتظار می‌رود در سال‌جاری به مرحله آبگیری اولیه برسد.
ستوده در ادامه تصریح کرد: با توجه به شرایط اجرایی سد بالاخانلو، یکی از مهمترین دغدغه‌های موجود، اجرای طرح آبرسانی از سد بالاخانلو به شهرها و روستاهای تحت پوشش این سد است که خوشبختانه در اواخر سال گذشته با استفاده از ظرفیت ردیف اعتباری شهرها دارای تنش آبی، مراحل برگزاری مناقصه انتخاب پیمانکار این طرح انجام و با توجه به اخذ ردیف اعتباری در قانون بودجه سال 1402، عملیات اجرایی آن بزودی آغاز می شود.
وی اضافه کرد: به دنبال تخصیص اعتبارات از محل سفرهای استانی رئیس جمهور، در مرداد سال گذشته پروژه آبرسانی به آبیک به عنوان فاز اول اجرایی طرح بزرگ آبرسانی از سد طالقان به 14 شهر و 194 روستای استان به مرحله بهره‌برداری رسید.