تاکید معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی توانیر بر تسریع افتتاح پست 400 کیلوولت آزادشهر استان گلستان
تاکید معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی توانیر بر تسریع افتتاح پست 400 کیلوولت آزادشهر استان گلستان
معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی شرکت توانیر از پروژه‌های حساس شرکت برق منطقه‌ای مازندران و گلستان با هدف آماده‌سازی شبکه برای عبور از پیک مصرف 1402 بازدید کرد.

به گزارش خبرنگار «نبض انرژی»  “مهران گلاب‌کش” در راستای حمایت از این پروژه‌ها و دستور وزیر نیرو و مدیرعامل شرکت توانیر، در یک بازدید شبانه روند اجرای پروژه‌های انتقال و فوق توزیع در گرگان، کردکوی و آزادشهر و مرکز مازندران را بررسی کرد.
وی پس از بازدید میدانی در پست 400 به 63 کیلوولت آزادشهر در شست شبانه با عوامل اجرایی این پروژه‌ها، گفت: وزارت نیرو با پایش دقیق پروژه هاٍ، خواهان افتتاح پست 400 کیلوولت آزادشهر تا پیش از پیک تابستان 1402است.
معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی شرکت توانیر با اشاره به اهمیت این پروژه، تصریح کرد: این پست که در ابتدای دهه نود مصوب شرکت توانیر شده بود، بار پست‌های انتقال علی‌آباد و فجر گنبد را کاهش داده و محدودیت انتقال در خطوط فوق توزیع را مرتفع می‌کند.
گلاب‌کش بیان کرد: در حال حاضر غالب تجهیزات این پست تامین شده و شرکت توانیر با تزریق نقدینگی و حمایت‌های فنی و راهبردی، مصمم است تا این پروژه مهم تا قبل از پیک به بهره‌برداری برسد.
وی ابراز امیدواری کرد که مدیران استان گلستان در رفع ممانعت‌های معارضین احداث فونداسیون برج‌های خطوط انتقال و فوق توزیع اطراف پست آزادشهر همراهی جدی تری داشته باشند چرا که اگر پست آماده بهره‌برداری شود و خطوط اطراف به بهره‌برداری نرسند، امکان تامین نیروی برق میسر نخواهد شد.
معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی شرکت توانیر تاکید کرد: تامین‌کنندگان تجهیزات پروژه احداث خط 4 مداره 230 و 63 کیلوولت گرگان – کردکوی، تجهیزات را تا قبل از دهه اول اردیبهشت تامین و این پروژه تا قبل از پیک به بهره‌بردار برسد.
گلاب‌کش احداث فونداسیون این خط را ظرف سه ماه یک دستاورد خوب و رکورد برای صنعت برق دانست و افزود: با افزایش ظرفیت پست انتقال 230 به 63 کیلوولت گرگان از 630 به 720 مگاولت‌آمپر تا خرداد ماه سال جاری، بخشی از بار کردکوی توسط این پست تامین و کیفیت برق مناطق کردکوی و بندر ترکمن پایدارتر خواهد شد.
مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای مازندران و گلستان نیز در این نشست گفت: هرگز در مازندران و گلستان این حجم و تعداد از خطوط انتقال و فوق توزیع برای احداث بصورت همزمان کلنگ‌زنی نشده بود و پیشرفت فیزیکی پروژه‌ها در سطح ممتازی است.
“کوروش موسوی تاکامی” با بیان اینکه مشکل احداث خطوط انتقال و فوق توزیع در مازندران و گلستان جدی است، گفت: متاسفانه ممانعت‌های مختلف در احداث فونداسیون و برج، توسعه شبکه در این دو استان را تحت‌الشعاع قرار داده است.