تکمیل بخش دوم تصفیه‌خانه فاضلاب کرج وارد مراحل پایانی شد
تکمیل بخش دوم تصفیه‌خانه فاضلاب کرج وارد مراحل پایانی شد
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان البرز از مراحل پایانی عملیات ساخت واحد دوم تصفیه‌خانه فاضلاب کرج خبر داد و افزود: با بهره‌برداری از این طرح جمعیت تحت پوشش از خدمات دفع فاضلاب با رشدی دو برابری به 560 هزار نفر می‌رسد.

به گزارش خبرنگار «نبض انرژی»  “حمیدرضا نامداری” در این‌باره بیان کرد: عملیات ساخت واحد دوم این تصفیه‌خانه که بدون تردید بزرگترین طرح زیست محیطی شهرستان کرج است از سال 1389 شروع و پس از طی مراحل مختلف درحال حاضر دارای پیشرفت فیزیکی 87 درصدی است.
وی، عمده دلیل تاخیر در اجرای این پروژه را تعلل و تاخیر پیمانکار در انجام تعهدات  اجرای کار عنوان کرد و افزود: بخش‌های ابنیه و سازه‌های پروژه انجام شده و همچنین اکثر تجهیزات ودستگاه‌های الکترومکانیکال این تصفیه‌خانه خریداری و بخشی از آن نصب شده و برای تکمیل و راه‌اندازی آن در حال حاضر خطوط ارتباطی و اتصالات بین سازه‌ها و برق مجموعه در دست اقدام است و با اجرای عملیات تکمیلی نصب و راه اندازی تجهیزات، تصفیه‌خانه وارد مدار بهره‌برداری می‌شود.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کرج، با اشاره به پیگیری‌های مستمر طی 3 ماه اخیر برای رفع مشکلات قانونی پیمانی و پیمانکار طرف قرارداد آبفا، گفت: پیش‌بینی می‌شود تابستان امسال این تصفیه‌خانه آماده بهره‌برداری شود.
گفتنی است، واحد دوم تصفیه‌خانه فاضلاب کرج با ظرفیت 58000 متر مکعب در شبانه‌روز جمعیتی حدود 280 هزار نفر را که اغلب در مناطق کرج، باغستان، شاهین ویلا و بخشهای غربی بلوار ارم مهرشهر ساکن هستند تحت پوشش خدمات دفع بهداشتی فاضلاب قرار می‌دهد و به این ترتیب مجموع جمعیت زیر پوشش تصفیه‌خانه به 560 هزار نفر می‌رسد.