جمع‌آوری فاضلاب شهرها و روستاها از مهمترین رویکردهای وزارت نیرو است
جمع‌آوری فاضلاب شهرها و روستاها از مهمترین رویکردهای وزارت نیرو است
معاون مهندسی و توسعه شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور گفت: با توجه به موانع گسترده پیش رو در تامین آب آشامیدنی سالم و پایدار، جمع آوری فاضلاب شهرها و روستاها از مهمترین رویکردهای وزارت نیرو و این شرکت است.

به گزارش خبرنگار «نبض انرژی» “مجیدآقازاده حبشی” در جریان بازدید از تصفیه‌خانه فاضلاب شهر آباده استان فارس، ضمن اشاره به اهمیت اجرای طرح‌های فاضلاب در شهرها و روستاهای کشور افزود: علت چنین رویکردی این است که پساب تصفیه‌خانه‌های فاضلاب به عنوان یک کالای اقتصادی و سودآور در حوزه‌های کشاورزی و صنعت به توسعه اقتصادی مناطق کمک می‌کند و می‌تواند از چالش‌های اجتماعی ناشی از کمبود آب آشامیدنی شهرها و روستا بکاهد.

۱۱۸ کیلومتر از طرح فاضلاب شهر آباده آماده بهره‌برداری است
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب فارس هم گفت: ۱۱۸ کیلومتر از شبکه‌های جمع آوری و خطوط انتقال فاضلاب شهر آباده آماده بهره برداری است.

“علی جان صادق پور” افزود: این طرح زیست محیطی شامل یک تصفیه‌خانه فاضلاب در دو واحد با ظرفیت تصفیه ۲۰ هزار متر مکعب فاضلاب در شبانه روز و ۲۴۱ کیلومتر شبکه جمع آوری و خطوط انتقال فاضلاب است.

وی ادامه داد: واحد اول این تصفیه‌خانه با ظرفیت تصفیه ۱۰ هزار متر مکعب در شبانه روز ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و آماده خدمات دهی به مردم شهر آباده است.

او گفت: اعتبار به روز صرف شده برای اجرای واحد اول تصفیه‌خانه و شبکه جمع آوری فاضلاب آباده ۹۴۰ میلیارد تومان است.