تاکید مدیرعامل توانیر بر تسریع در روند احداث پست 400 کیلوولت قم
تاکید مدیرعامل توانیر بر تسریع در روند احداث پست 400 کیلوولت قم
مدیرعامل شرکت توانیر از روند احداث پست 400 کیلوولت قم 2 بازدید و با تاکید بر تسریع در روند احداث آن، این پروژه را در تامین پایدار برق استان قم مهم و حیاتی قلمداد کرد.

به گزارش خبرنگار «نبض انرژی» “آرش کردی” در بازدید از روند احداث پست 400 کیلوولت قم 2 با تاکید بر احداث پست ياد شده در کمترین زمان، بیان کرد: جهت خدمت‌رسانی مستمر و بیش از پیش به مشترکان، تسریع و تسهیل در احداث پست مذکور بسيار ضروری است که باید در اولویت کاری قرار گیرد.

وی با اشاره به استفاده از ظرفیت متخصصان داخلی و شرکت‌های دانش‌بنیان در اجراي پرو‍ژه‌ها تاكيد كرد: راه‌اندازی پست 400 کیلوولت قم 2 در تامين برق مورد نیاز صنایع، بخش کشاورزی، خانگي و … اين استان نقش مهمی را ايفا خواهد كرد.

مدیرعامل شرکت توانیر با اشاره به تولید برق ۵۰۰ مگاواتی و میزان مصرف ۹۰۰ مگاواتی برق در  استان قم و ضعف ولتاژي كه در بخش 230 كيلوولت وجود دارد،  اضافه کرد: در حال حاضر برق منطقه‌ قم از طریق خطوط تبادلی ۲۳۰ و ۴۰۰ کیلوولت تامین می‌شود که باعث محدودیت‌هایی در منطقه شده و امیدواریم با اجرای این پروژه کمبودهای تولید مرتفع شده و ظرفیت مورد نیاز صنایع نیز به صورت مطمئن‌تری تأمین گردد.
مدیر عامل شرکت برق منطقه‌ای تهران نيز در حاشیه بازدید از روند  احداث پست ۴۰۰ کیلوولت قم اعلام کرد: تمامی ظرفیت‌ها و تلاش‌های خود را به میدان خواهیم آورد تا این پست استراتژیک قبل از دوران بار تابستان سال ۱۴۰۲ وارد مدار بهره‌برداری گردد.

“حبيب قراگوزلو” با اشاره به زمان عادی اجرای چنین پروژه‌هایی در طی مدت ۳۶ ماه افزود: به طور معمول برای پست‌های انتقالی که نقش مهمی در شبکه برق دارند مدت زمان ۱۸ تا ۲۴ ماه از شروع برنامه‌ریزی تا بهره‌برداری نهایی زمان لازم است اما با توجه به نقش حیاتی این پست انتقال در شبکه برق منطقه مرکزی کشور، قرارداد اجرای این پروژه ۷ ماهه منعقد شده و با توجه به پیشرفت بیش از 60 درصدی پست مذکور تلاش خواهیم کرد که در زمان مقرر وارد مدار شود.

گفتنی است شرکت برق منطقه‌ای تهران مسئولیت تامین برق بالادستی درمنطقه مرکزی کشور را برعهده دارد.