تأمین و توزیع آب شرب شهر بزمان در سیستان و بلوچستان بهبود می‌یابد
تأمین و توزیع آب شرب شهر بزمان در سیستان و بلوچستان بهبود می‌یابد
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان ضمن تشریح دلایل بروز مشکلات انتقال و توزیع آب شرب شهر بزمان، از اقدامات متعدد اجرایی بر اساس سه اولویت کاری برای حل مسائل این حوزه و بهبود خدمات‌ آبرسانی به ساکنان شهر خبر داد.

به گزارش«نبض انرژی»”علیرضا قاسمی” تصریح کرد: آبرسانی به شهر بزمان در حال حاضر از 4 حلقه چاه عمیق واقع در دشت سمسور صورت می‌گیرد که از طریق 40 کیلومتر خط انتقال و ایستگاه‌های پمپاژ اصلی و سرچاهی آب به بزمان می‌رسد.

وی افزود: این طرح در اواخر دهه 80 به بهره‌برداری رسیده است و مشکل آب شهر بزمان که چندین سال با آن مواجه بود مرتفع شد.
وی ادامه داد: با توجه به شرایط خاص منطقه از لحاظ توپوگرافی و وجود اختلاف ارتقاء زیاد از چاه تا محل مخازن و فرسودگی لوله‌ها که ناشی از خورندگی خاک منطقه است، در حال حاضر خط جمع‌آوری چاه‌ها تا محل ایستگاه پمپاژ اصلی طرح دچار فرسودگی شده است که در مواقع قطع جریان برق که موجب از کار افتادن پمپ‌ها می‌شود، ضربه ناشی از قطع جریان باعث تخریب لوله می‌شود.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان با اشاره به سه اولویت کاری برای حل مشکلات مطرح شده، اظهار کرد: به منظور حل مشکل و پس از بازدید و بررسی انجام شده، خرید و نصب تانکر ضربه‌گیر و اتصالات جدید در خط جمع‌آوری چاه‌ها در اولویت اول نصب خواهند شد و در اولویت دوم خط جمع‌آوری چاه‌ها به طول 8 کیلومتر تا ایستگاه پمپاژ اصلی اصلاح می‌شود و در اولیت سوم نیز اصلاح شبکه توزیع آب شهر بزمان بر اساس اعتبارات ابلاغی در برنامه کاری لحاظ می‌شود.
این گزارش می‌افزاید، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان، در دومین سفر شهرستانی خود در سال جاری، روز شنبه پنجم فروردین‌ماه، با هدف بررسی میدانی وضعیت آب شرب شهر بزمان و مشکلات مسیر آبرسانی عازم شهرستان ایرانشهر شد و از خطوط انتقال آب این شهر بازدید کرد.
در جریان این بازدید که با حضور معاون بهره‌برداری و توسعه آب شرکت و بخشدار صورت گرفت، ضمن ارائه راهکارهای مختلف، برنامه‌های متعدد اجرایی نیز به منظور رفع مشکل اتفاقات بر روی خطوط انتقال آب شهر بزمان در برنامه قرار گرفت.