تأمین یک‌سوم درآمد ارزی کشور از منطقه ویژه انرژی پارس
تأمین یک‌سوم درآمد ارزی کشور از منطقه ویژه انرژی پارس
مدیرعامل سازمان منطقه ویژه انرژی پارس با بیان اینکه بیش از یک‌سوم درآمد ارزی کشور از منطقه ویژه انرژی پارس تأمین می‌شود، گفت: بیش از ۱۱ میلیارد دلار در ۱۰ ماهه امسال از این منطقه صادر شده که نسبت به مدت مشابه پارسال حدود ۵۰ درصد افزایش یافته است.

به گزارش خبرنگار «نبض انرژی»سخاوت اسدی امروز (چهارشنبه، ۱۹ بهمن‌ماه) در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه نزدیک به ۱۵۰ میلیارد دلاردر منطقه ویژه انرژی پارس سرمایه‌گذاری شده است، اظهار کرد: بیش از ۷۰ درصد گاز کشور و نزدیک به ۵۰ درصد محصولات پتروشیمی در این منطقه تولید می‌شود.

وی با بیان اینکه بیش از یک‌سوم درآمد ارزی کشور  از منطقه ویژه انرژی پارس تأمین می‌شود، افزود: بیش از ۱۱ میلیارد دلار در ۱۰ ماه امسال از منطقه ویژه انرژی پارس صادر شده که نسبت به مدت مشابه پارسال حدود ۵۰ درصد افزایش یافته است.

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه انرژی پارس ادامه داد: با وجود همه تنگناها و تحریم‌های ظالمانه، ۲۶ طرح در بخش‌های بالادستی و پایین‌دستی صنعت نفت با ۲۱ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری در منطقه ویژه انرژی پارس در حال اجراست که از ۱۰ تا ۸۰ درصد پیشرفت دارند و این سرمایه‌گذاری از طریق فاینانس‌ها و مشارکت بانک‌های داخلی انجام می‌شود. ۲۶ طرح شامل پنج طرح پتروپالایشگاه ۳۰۰ هزار بشکه‌ای، هفت طرح پی‌دی‌اچ، سه طرح الفین، متانول و اوره و آمونیاک و … است.

اسدی گفت: امسال میزبان هیئت‌هایی از چین و روسیه بودیم که از منطقه ویژه انرژی پارس بازدید کردند و مذاکراتی برای توسعه برخی‌ میدان‌ها انجام شد و امیدواریم این مذاکرات به نتیجه برسد.