88 درصد مشترکان برق استان زنجان الگوی مصرف برق را رعایت کردند
88 درصد مشترکان برق استان زنجان الگوی مصرف برق را رعایت کردند
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان، از رعایت الگوی مصرف برق توسط 88 درصد مشترکان خانگی این استان در تابستان سال‌جاری خبر داد.

به گزارش خبرنگار «نبض انرژی» “پیام جوادی” با تقدیر از مشترکان خانگی استان زنجان که در ماه‌های گرم سال‌جاری با رعایت الگوی مصرف در کنار تلاشگران صنعت برق، جهت تامین انرژی پایدار بودند، گفت: با برنامه‌ریزی دقیق وزارت نیرو، انعقاد تفاهم‌نامه‌های همکاری با مشترکان برق صنعتی و کشاورزی و همراهی مشترکان خانگی توانستیم تابستان بدون خاموشی را سپری کنیم.
وی با بیان این‌که الگوی مصرف برق اعلام شده از سوی شرکت توانیر در ماه‌های گرم سال 300 کیلووات‌ ساعت است، اظهار داشت: خوشبختانه بیش از 88 درصد مشترکان خانگی استان زنجان این الگو را رعایت کردند و 8 درصد از مشترکان خانگی نیز اندکی بیش از 300 کیلووات در ماه مصرف داشته‌اند.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان تصریح کرد: کلیه مشترکانی که نسبت به دوره مشابه سال گذشته مصرف خود را به زیر الگوی تعریف شده رساندند، به ازای هر کیلووات‌ ساعت کاهش مصرف 500 تومان پاداش دریافت کردند.
وی با تاکید بر این‌که رعایت الگوی مصرف برق فقط مختص تابستان نیست افزود: باید در همه ماه‌های سال مصرف برق را به اندازه نیاز کنترل کنیم و به زودی فصل سرد سال نیز فرا می‌رسد و افزایش مصرف گاز در زمستان موجب ناترازی در تولید انرژی خواهد شد.
وی بیان کرد: استان زنجان حدود 500 هزار مشترک برق دارد که 80 درصد این مشترکان در بخش خانگی هستند.