آغاز تعمیرات واحدهای نیروگاه ری همزمان با پایان یافتن پیک مصرف برق در کشور
آغاز تعمیرات واحدهای نیروگاه ری همزمان با پایان یافتن پیک مصرف برق در کشور
مدیرعامل نیروگاه ری از آغاز عملیات تعمیرات واحدهای این نیروگاه همزمان با پایان یافتن پیک مصرف برق در کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار «نبض انرژی»، “حمید بادرستانی” عنوان کرد: نیروگاه ری در نیمه دوم سال 1401 و از اواسط مهرماه بعد از پشت سر گذاشتن پیک تابستان، با برنامه‌ریزی برای پیک سال آینده و با هدف کسب آمادگی لازم واحدها برای تأمین بار شبکه سراسری برق کشور و کمک به پایداری تولید، تعمیرات و بازدیدهای دوره‌ای خود را آغاز کرد.

مدیر عامل نیروگاه ری افزود: مطابق برنامه از پیش تعیین‌شده، شش تعمیرات اساسی، سه بازدید قسمت‌های داغ و دوازده بازدید محفظه احتراق برای واحدهای گازی متنوع، در نظر گرفته شده، به‌گونه‌ای که 21 واحد گازی این نیروگاه جهت بازدید و تعمیرات دوره‌ای به دست گروه‌های تعمیراتی سپرده خواهد شد.
بادرستانی خاطرنشان کرد: بازدید و تعمیرات پیش‌گیرانه، هر ساله پس از پایان پیک تابستان با هدف کسب آمادگی لازم واحدها برای تأمین بار شبکه سراسری برق کشور و کمک به پایداری تولید در پیک سال بعد به دست متخصصان توان‌مند این نیروگاه انجام می‌شود.
وی یادآور شد: از آنجایی‌که عمر اکثر تجهیزات بالا بوده و این امر بازدهی تولید واحدها را تحت تأثیر قرار می‌دهد، با انجام به‌موقع تعمیرات، به میزان قابل توجهی افزایش طول عمر تجهیزات، کاهش معایب سیستم، کاهش حوادث غیر مترقبه و در نهایت تولیدی پایدار را شاهد خواهیم بود.
مدیرعامل نیروگاه ری تصریح کرد: در طول تعمیرات این واحدها فعالیت‌های مختلفی از قبیل: تعمیرات اساسی روتور توربین، دمونتاژ، تست و تعویض نازل‌های سوخت و محفظه‌های احتراق، انجام تست‌های مربوط به ژنراتور، بازدید کمپرسور، بازدید یاتاقان‌ها، بازدید و تعویض پره‌های متحرک و ثابت توربین، بازدید گیربکس، انجام تست‌های غیرمخرب بر روی روتور و پره‌های توربین، تصفیه فیزیکی روغن، تعویض فیلترها و … بر روی تجهیزات این واحدها صورت می گیرد.