کارهای عظیمی در زمینه افزایش ظرفیت تولید برق در کشور آغاز شده است
کارهای عظیمی در زمینه افزایش ظرفیت تولید برق در کشور آغاز شده است
رئیس جمهور با بیان اینکه مسئله مدیریت حامل‌های انرژی و آب از ابتدای این دولت مورد تاکید بوده است، گفت: کارهای عظیمی در زمینه افزایش ظرفیت تولید برق در کشور آغاز شده است.

به گزارش«نبض انرژی» به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، آیت‌الله دکتر سید ابراهیم رئیسی شامگاه شنبه در ششمین گفتگوی مستقیم تلویزیونی با مردم، درباره برنامه دولت برای جلوگیری از قطعی برق در کشور، با بیان اینکه مسئله مدیریت حامل‌های انرژی و آب از ابتدای این دولت مورد تاکید بوده است، تصریح کرد: در زمینه آب به رغم کمبود نزولات آسمانی اگر مدیریت شود، تنش‌های آبی کاهش می‌یابد.

رئیس جمهور با بیان اینکه مدیریت الگوی مصرف در زمینه برق در ادارات دولتی در حال اجرا است، گفت: امسال با مدیریتی که انجام شد و با اولویت مصرف خانگی، تولیدی ها و پس از تولیدهای خرد، بخش کشاورزی، مصرف برق کنترل شد و بر این اساس ساعت کار ادارات دولتی کاهش یافت.

دکتر رئیسی با بیان اینکه کمبود بسیار جدی در تولید برق داریم، تصریح کرد: باید در سال‌های قبل نیروگاه‌های متعددی در کشور ساخته می شد. دولت سیزدهم از تولید برق به صورت کلان غافل نبوده و کارهای عظیمی برای استقلال تولید برق در صنایع بزرگ آغاز شده است.

رئیس جمهور ادامه داد: از مردم هم درخواست داریم که به دولت کمک کنند تا اتفاقات خوبی برای تامین انرژی بیفتد و مثلا در مسئله آب از کشاورزان درخواست شده است که الگوی کشت خود را تغییر دهند که این مورد نیز در حال انجام است.

آیت الله رئیسی ادامه داد: از همکاری صمیمانه مردم با دولت تشکر می کنم و امیدوارم بتوانیم با کمک مردم از این شرایط عبور کنیم.