عدالت در آبرسانی از دغدغه‌های مدیریت شهری است
عدالت در آبرسانی از دغدغه‌های مدیریت شهری است
رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران گفت: از مهمترین دغدغه‌های شهر تهران عدالت در آبرسانی و آبرسانی مناسب و با کیفیت به شهروندان است.

به گزارش خبرنگار «نبض انرژی» “مهدی پیرهادی” در جریان بازدید از تاسیسات و پروژه‌های در دست اجرا در حوزه آب و فاضلاب شهر تهران گفت: دغدغه مدیریت شهری پایتخت به‌ویژه دوره جدید شورای شهر تهران، ایجاد آمادگی در پایتخت برای حوادث احتمالی است و در این راه از هیچ تلاشی مضایقه نمی‌کند.
پیرهادی با اشاره به حمایت مدیریت شهری از اجرای پروژه‌های آب و فاضلاب تهران تاکید کرد: با تکمیل رینگ پیرامونی آب‌رسانی شهر تهران عدالت در استفاده از آب باکیفیت برای همه شهروندان در بالاترین سطح در شهر تهران برقرار می‌شود.
پیرهادی با بیان این‌که جانمایی نصب مخازن اضطراری آب‌رسانی در ۳۷۴ محله‌ تهران در حال انجام است، اظهار داشت: هم‌اکنون ۷۲ مخزن آماده نصب است و تا پایان شهریور ماه امسال در ۷۲ محله نصب خواهند شد.
رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران با بیان این‌که ساخت و نصب مخازن حدود دو میلیارد و ۵۰۰ میلیون هزینه دارد، تاکید کرد که اعتبار این پروژه با تصویب شورای شهر تهران از محل تبصره ۳ پرداخت می‌شود.
او با اشاره به تلاش بی‌وقفه مجموعه آب و فاضلاب استان تهران در امر خدمت‌رسانی گفت: نتایج بسیاری از فعالیت‌ها پس از پایان دوره مدیریتی شکوفا خواهد شد و آیندگان درباره تلاش امروز ما قضاوت خواهند کرد.
پیرهادی با تأکید بر ضرورت برنامه‌ریزی مناسب با نگاه علمی و تخصصی در حوزه‌های مختلف، عنوان کرد: ضروری است با توجه به تغییرات اقلیمی، بسیاری از برنامه‌ها با نگاه آینده پژوهی انجام شود و پروژه‌های آب و فاضلاب باید پیش‌بینی مشکلات آینده را داشته باشد و با هدف رفع چالش‌ها در سال‌های آتی اجرا شوند.

اجرای 68 درصد رینگ پیرامونی آبرسانی شهر تهران  
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران در حاشیه بازدید اعضای کمیسیون سلامت شورای اسلامی شهر تهران از سامانه شرقی پروژه رینگ آبرسانی تهران گفت: تاکنون 68 درصد رینگ پیرامونی آبرسانی شهر تهران اجرا شده و این پروژه تا پایان دولت سیزدهم به اتمام خواهد رسید.
“محمدرضا بختیاری” افزود: با بهره‌برداری از این طرح تمامی مخازن ذخیره آب شرب و تصفیه‌خانه‌های آب تهران به هم متصل خواهند شد و این به معنای متصل شدن تمامی سدهای پنجگانه استان تهران به یکدیگر است.
بختیاری خاطرنشان ساخت: این پروژه علاوه بر این‌که موجب یکسان‌سازی و تعادل‌بخشی کیفی و کمی آب شرب تهران می‌شود، گام بزرگی در تحقق عدالت اجتماعی در پایتخت خواهد بود.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران با بیان این‌که سالانه یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون مترمکعب یعنی حدود ۱۸ درصد آب کشور در شهر تهران مصرف می‌شود بر ضرورت صرفه‌جویی ۱۰ درصدی مشترکان تهرانی تاکید کرد.
بختیاری با بیان این‌که هم‌اکنون ذخایر مخازن سدهای پنجگانه تهران ۶۴۰ میلیون مترمکعب است افزود: این رقم در روز مشابه سال گذشته ۷۹۲ میلیون مترمکعب و روز مشابه سال ۱۳۹۹ نزدیک به  ۹۰۰ میلیون مترمکعب بوده است.

تغییر الگوی آبیاری فضای سبز در قلب پایتخت با استفاده از پساب
همچنین شهردار منطقه ۶ تهران در حاشیه این بازدید با اشاره به کم آبی نواحی ۴ و۶ این منطقه به دلیل کمبود چاه گفت: به فوریت به دنبال تغییر الگوی آبیاری فضای سبز در قلب پایتخت با استفاده از پساب خروجی تصفیه‌خانه‌های فاضلاب هستیم.
“مسعود رنجبریان” افزود: ضروری است در نحوه استفاده از آب در حوزه فضای سبز شهری این منطقه بازنگری و تدابیر ویژه‌ای برای استفاده از پساب برای آبیاری فضای سبز اندیشیده شود.