ظرفیت تجدیدپذیر‌ها در تهران چقدر است؟
ظرفیت تجدیدپذیر‌ها در تهران چقدر است؟
طبق گفته مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ در حال حاضر در تهران ۳.۵ مگاوات انرژی تجدیدپذیر در بخش خورشیدی وجود دارد که عدد چندان نامطلوبی نیست؛ اما برنامه‌ریزی که داریم این است که حدود ۱۰۰ مگاوات در طول دو سال آینده به ظرفیت انرژی‌های تجدیدپذیر اضافه کنیم.

به گزارش خبرنگار «نبض انرژی» انرژی نو یا انرژی تجدیدپذیر یکی از گزینه‌های اصلی برای جایگزینی سوخت فسیلی و نیز جبران کمبود برق کشور است که می‌تواند در این زمینه کارساز باشد.
براساس این گزارش منبعی تجدیدپذیر که در طبیعت به راحتی در دسترس بوده و هدف آن ممانعت از تولید بیش از اندازه گاز‌های گلخانه‌ای و یا به عبارتی آلاینده‌های حاصل از احتراق سوخت‌های فسیلی است. مانند انرژی خورشیدی، انرژی بادی، انرژی دریایی، زمین گرمایی، نیروگاه‌های آبی و کربن خنثی مانند زیست توده. از هیدروژن نیز که در پیل‌های هیدروژنی قادر به ذخیره انرژی است، به عنوان انرژی نو نام برده می‌شود.

این نوع انرژی‌ها معایب سوخت‌های فسیلی مانند افزایش غلظت دی‌اکسیدکربن و در نتیجه افزایش دمای کره زمین و تغییرات آب و هوایی و آلودگی زیست‌محیطی را ندارد علاوه بر این منابع تولید آن‌ها تمام ناشدنی و نامحدود است.

در همین راستا وزارت نیرو با همکاری سازمان ساتبا برنامه مدونی در جهت تولید انرژی تجدیدپذیر در دستور کار خود قرار داده است تا براساس آن ۱۰ هزار مگاوات انرژی نو در دوره چهار ساله در کل کشور ایجاد شود.

طبق گفته کامبیز ناظریان مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ در حال حاضر در تهران ۳.۵ مگاوات انرژی تجدیدپذیر در بخش خورشیدی وجود دارد که عدد چندان نامطلوبی نیست؛ اما برنامه‌ریزی که داریم این است که حدود ۱۰۰ مگاوات در طول دو سال آینده به ظرفیت انرژی‌های تجدیدپذیر اضافه کنیم. همچنین آنچه در دستور کار شرکت توزیع تهران بزرگ بوده، احداث پنج مگاوات انرژی تجدیدپذیر است که به عدد ۳.۵ مگاوات اضافه می‌شود و در کل ظرفیت انرژی تجدیدپذیر تهران به ۸.۵ مگاوات تا ۱۰ مگاوات افزایش پیدا می‌کند.